Pierwszym zadaniem nauczyciela wspomagającego jest nawiązanie z nim pozytywnego kontaktu. Należy przygotować się na to, że wspomaganie ucznia zespołem Aspergera wymaga cierpliwości. Uczeń nie zawsze chce współpracować. Nauczyciel nie zawsze potrafi go zrozumieć. Mogą pojawić się bunt i złość. Jednak stała obecność nauczyciela i wsparcie pozwalają osiągać cele wychowania i kształcenia dzieci z zaburzeniami. Skorzystaj ze wskazówek eksperta.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Na czym powinna koncentrować się praca z uczniem z zespołem Aspergera
- Dlaczego wspomaganie nie może ograniczać się do zajęć wskazanych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego
- Jakie konkretne działania nauczyciela wspomagającego wpływają na rozwój ucznia z autyzmem i z ZA
- Jakie ćwiczenia proponować, aby i wesprzeć ucznia w edukacji
- Co robić, aby dzieci z zaburzeniami miały lepszy kontakt z rówieśnikami
Pozostało jeszcze 90% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Justyna Cabała
Polonistka i logopeda, zajmująca się terapią logopedyczną dzieci i młodzieży, głównie osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, opóźnionym rozwojem mowy, afazją i niepełnosprawnością intelektualną, w tym z zespołem Downa. Prowadzi zarówno zajęcia indywidualne, jak i grupowe oraz terapię w ramach wczesnego wspomagania rozwoju. Doświadczenie zawodowe zdobywała w przedszkolach, placówkach integracyjnych oraz szpitalach na oddziałach terapii i rehabilitacji neurologicznej. Ukończyła staż logopedyczny w Ambulatoryjnym Ośrodku Diagnostyczno–Terapeutycznym Fundacji Synapsis.