Wspomaganie ucznia z zespołem Aspergera – wskazówki praktyczne

Autor: Justyna Cabała

Dodano: 16 sierpnia 2021
  Wspomaganie ucznia z zespołem Aspergera – wskazówki praktyczne

Pierwszym zadaniem nauczyciela wspomagającego jest nawiązanie z nim pozytywnego kon­taktu. Należy przygotować się na to, że wspomaganie ucznia zespołem Aspergera wymaga cierpliwości. Uczeń nie zawsze chce współpracować. Nauczyciel nie zawsze potrafi go zrozumieć. Mogą pojawić się bunt i złość. Jednak stała obecność nauczyciela i wsparcie pozwalają osiągać cele wychowania i kształcenia dzieci z zaburzeniami. Skorzystaj ze wskazówek eksperta.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Na czym powinna koncentrować się praca z uczniem z zespołem Aspergera
  • Dlaczego wspomaganie nie może ograniczać się do zajęć wskazanych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego
  • Jakie konkretne działania nauczyciela wspomagającego wpływają na rozwój ucznia z autyzmem i z ZA
  • Jakie ćwiczenia proponować, aby i wesprzeć ucznia w edukacji
  • Co robić, aby dzieci z zaburzeniami miały lepszy kontakt z rówieśnikami

Pozostało jeszcze 90% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 16 sierpnia 2021

Autor: Justyna Cabała

Polonistka i logopeda, zajmująca się terapią logopedyczną dzieci i młodzieży, głównie osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, opóźnionym rozwojem mowy, afazją i niepełnosprawnością intelektualną, w tym z zespołem Downa. Prowadzi zarówno zajęcia indywidualne, jak i grupowe oraz terapię w ramach wczesnego wspomagania rozwoju. Doświadczenie zawodowe zdobywała w przedszkolach, placówkach integracyjnych oraz szpitalach na oddziałach terapii i rehabilitacji neurologicznej. Ukończyła staż logopedyczny w Ambulatoryjnym Ośrodku Diagnostyczno–Terapeutycznym Fundacji Synapsis.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy