Zastraszanie, prześladowanie, nękanie to wcale nierzadkie zachowania uczniów. Czy wszystkie mogą zostać zakwalifikowane jako przestępstwo? Czy znasz zasady postępowania, w sytuacji gdy uczeń Cię zastrasza? Poznaj przepisy prawa i dowiedz się, jak rozmawiać z uczniem, który kieruje w Twoją stronę groźny karalne.
Informowanie szerokiego grona o sukcesach uczniów to jedna z form wyróżniania ich za szczególne osiągnięcia, to także promocja szkoły oraz możliwość podziękowania nauczycielom, którzy niejednokrotnie przyczyniają się do tych sukcesów. Jednak zanim opublikujesz taką informacje w Internecie, upewnij się, że uczeń lub jego rodzice wyrazili na to zgodę. W przeciwnym razie dojdzie do naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych!
Temat zajęć z religii oraz umieszczania symboli religijnych w placówkach oświatowych budzi wiele kontrowersji i skrajnych emocji. Adresatem żądań czy skarg rodziców często staje się wychowawca klasy, który w takich sprawach powinien pozostawać bezstronny i odsyłać rodziców do dyrektora szkoły. Jednocześnie jednak Warto posiadać wiedzę, która pozwoli bronić się przed zarzutami rodziców, a niekiedy również pełnoletnich uczniów.
Artykuł zawiera kilka ważnych porad dotyczących sposobu przygotowywania informacji dla rodziców o złym zachowaniu ucznia, według modelu W-DUO. Czego oczekujemy pisząc do rodziców informację o złym zachowaniu? Zastanów się, jaką reakcję chciałbyś uzyskać?
Problemy wychowawcze, trudności ucznia z przyswojeniem wiedzy czy zdobyciem umiejętności, to codzienność w naszych szkołach. Zazwyczaj dobry nauczyciel potrafi sobie z tymi zadaniami poradzić. Umiemy rozpoznawać i podejmować adekwatne działania wspierające wobec ucznia z trudnościami. Co jednak zrobić, gdy szkoła wyczerpie już wszystkie możliwości pomocy – dowiesz się z artykułu.
Statystycznie w każdej klasie może znaleźć się jeden lub kilku uczniów, którym trudniej dostosowywać się i podążać za wymaganiami szkolnymi. Mogą reagować w sposób odbiegający od przyjętych norm i oczekiwań społecznych i potrzebują szczególnego wsparcia, by tym oczekiwaniom sprostać. A artykułu dowiesz się, w jaki sposób o specjalnych potrzebach edukacyjnych dziecka rozmawiać z rodzicami oraz nim samym.
Konflikty to nieodłączna część życia. Są naturalną pochodną interakcji z ludźmi i nie da się ich zupełnie uniknąć. Jednak niektórym można zapobiec. Dlatego warto uczyć się strategii prewencji konfliktów. Kiedy już się pojawią, można i należy podejmować działania zmierzające do ograniczenia ich skali i wypracowania rozwiązania możliwego do przyjęcia przez każdą ze stron. Wyposażanie dzieci w strategie rozwiązywania konfliktów pomoże im w lepszym funkcjonowaniu w grupie rówieśniczej, a także w relacjach z dorosłymi. Zaproponuj rodzicom uczniów rozmowę o rozwiązywaniu konfliktów.
W budowaniu relacji z rodzicami służących współdziałaniu i współpracy niezwykle ważne jest przekazywanie informacji o zachowaniu dziecka. Artykuł pomoże Ci zrozumieć, w jaki sposób, krótkie notatki o dobrym zachowaniu, budują relacje z rodzicami i zmieniają zachowanie uczniów na lepsze.
Ważnym elementem pracy w szkole, z wyjątkiem szkół dla dorosłych, jest współpraca z rodzicami. Wie o tym każdy nauczyciel i zdarza się, że jest to jedno z mniej lubianych zadań. Czasem możemy czuć się atakowani przez rodziców lub rozczarowuje nas brak współpracy. Co możemy zrobić, aby było inaczej? W artykule znajdziesz wskazówki dotyczące komunikacji z rodzicami budowanej na otwartości w relacjach.