Współcześnie kładzie się ogromny nacisk na wielopłaszczyznową współpracę rodziców ze szkołą oraz poszczególnymi nauczycielami, obejmującą różne obszary szkolnej codzienności. Istnieje kilka sposobów i form współpracy szkoły z rodzicami, a każdy z nich prowadzi do uzyskania pewnych efektów. Celem artykułu jest przybliżenie różnorodnych form współpracy obu podmiotów.
Zastraszanie, prześladowanie, nękanie to wcale nierzadkie zachowania uczniów. Czy wszystkie mogą zostać zakwalifikowane jako przestępstwo? Czy znasz zasady postępowania, w sytuacji gdy uczeń Cię zastrasza? Poznaj przepisy prawa i dowiedz się, jak rozmawiać z uczniem, który kieruje w Twoją stronę groźny karalne.
Informowanie szerokiego grona o sukcesach uczniów to jedna z form wyróżniania ich za szczególne osiągnięcia, to także promocja szkoły oraz możliwość podziękowania nauczycielom, którzy niejednokrotnie przyczyniają się do tych sukcesów. Jednak zanim opublikujesz taką informacje w Internecie, upewnij się, że uczeń lub jego rodzice wyrazili na to zgodę. W przeciwnym razie dojdzie do naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych!
Temat zajęć z religii oraz umieszczania symboli religijnych w placówkach oświatowych budzi wiele kontrowersji i skrajnych emocji. Adresatem żądań czy skarg rodziców często staje się wychowawca klasy, który w takich sprawach powinien pozostawać bezstronny i odsyłać rodziców do dyrektora szkoły. Jednocześnie jednak Warto posiadać wiedzę, która pozwoli bronić się przed zarzutami rodziców, a niekiedy również pełnoletnich uczniów.
Artykuł zawiera kilka ważnych porad dotyczących sposobu przygotowywania informacji dla rodziców o złym zachowaniu ucznia, według modelu W-DUO. Czego oczekujemy pisząc do rodziców informację o złym zachowaniu? Zastanów się, jaką reakcję chciałbyś uzyskać?
Problemy wychowawcze, trudności ucznia z przyswojeniem wiedzy czy zdobyciem umiejętności, to codzienność w naszych szkołach. Zazwyczaj dobry nauczyciel potrafi sobie z tymi zadaniami poradzić. Umiemy rozpoznawać i podejmować adekwatne działania wspierające wobec ucznia z trudnościami. Co jednak zrobić, gdy szkoła wyczerpie już wszystkie możliwości pomocy – dowiesz się z artykułu.
Statystycznie w każdej klasie może znaleźć się jeden lub kilku uczniów, którym trudniej dostosowywać się i podążać za wymaganiami szkolnymi. Mogą reagować w sposób odbiegający od przyjętych norm i oczekiwań społecznych i potrzebują szczególnego wsparcia, by tym oczekiwaniom sprostać. A artykułu dowiesz się, w jaki sposób o specjalnych potrzebach edukacyjnych dziecka rozmawiać z rodzicami oraz nim samym.
Konflikty to nieodłączna część życia. Są naturalną pochodną interakcji z ludźmi i nie da się ich zupełnie uniknąć. Jednak niektórym można zapobiec. Dlatego warto uczyć się strategii prewencji konfliktów. Kiedy już się pojawią, można i należy podejmować działania zmierzające do ograniczenia ich skali i wypracowania rozwiązania możliwego do przyjęcia przez każdą ze stron. Wyposażanie dzieci w strategie rozwiązywania konfliktów pomoże im w lepszym funkcjonowaniu w grupie rówieśniczej, a także w relacjach z dorosłymi. Zaproponuj rodzicom uczniów rozmowę o rozwiązywaniu konfliktów.
W budowaniu relacji z rodzicami służących współdziałaniu i współpracy niezwykle ważne jest przekazywanie informacji o zachowaniu dziecka. Artykuł pomoże Ci zrozumieć, w jaki sposób, krótkie notatki o dobrym zachowaniu, budują relacje z rodzicami i zmieniają zachowanie uczniów na lepsze.
Ważnym elementem pracy w szkole, z wyjątkiem szkół dla dorosłych, jest współpraca z rodzicami. Wie o tym każdy nauczyciel i zdarza się, że jest to jedno z mniej lubianych zadań. Czasem możemy czuć się atakowani przez rodziców lub rozczarowuje nas brak współpracy. Co możemy zrobić, aby było inaczej? W artykule znajdziesz wskazówki dotyczące komunikacji z rodzicami budowanej na otwartości w relacjach.