Ważne jest, aby doradca wspierał młodego człowieka w rozpoznawaniu swoich zasobów, diagnozował potencjał efektywnego uczenia się, określił preferowane metody zapamiętywania, ale także pobudzał i inspirował do podejmowania nowych wyzwań, również w obszarze zainteresowań.
Zapraszamy na styczniowe szkolenie online dla pedagogów i nauczycieli specjalistów pracujących z dziećmi w klasach I-III szkoły podstawowej dotyczące sposobów na zmotywowanie do nauki czytania. Jednocześnie zachęcamy do wzięcia udziału w konkursie z ciekawymi nagrodami.
Koniec roku kalendarzowego sprzyja podsumowaniom i zamykaniu tego, co było oraz planowaniu tego, co będzie. Wielu dorosłych ma problemy z ogarnianiem współczesnego tempa życia i nadmiaru obowiązków, stąd ważne by już w dzieciach i młodzieży kształcić dobre nawyki skutecznego reagowania na wielozadaniowość, odróżniania priorytetów od spraw drugorzędnych oraz wydobywać umiejętność delegowania zadań.
Dziecko o specjalnych potrzebach edukacyjnych w szkole masowej nikogo nie dziwi. Rodzice chcą, aby miało kontakt z rówieśnikami i uczyło się funkcjonowania w świecie. Czy to dobrze? Czy polska szkoła może stać się szkołą inkluzyjną w całym tego słowa znaczeniu? Odpowiedzi na te pytania udzieli ze swojej perspektywy dyrektor szkoły, której udało się stworzyć szkołę inkluzyjną. Sprawdź, jak należy podchodzić do tematu pedagogiki specjalnej w szkole powszechnej. Dowiedz się, jakie zadania stoją przed dyrektorami i nauczycielami.
W szkole przed nastolatkami stoi szereg różnorodnych wyzwań związanych z nauką. Rozwijanie umiejętności uczenia się w istotny sposób ułatwi im sprostanie tym wyzwaniom. W jaki sposób możemy im pomóc w nauce? Przedstawiamy kilka ważnych wskazówek oraz pomocne karty pracy.
Nastolatki nie lubią zakazów. Ale ich tożsamość i odpowiedzialność za własne postępowanie nie są jeszcze w pełni ukształtowane, więc dorośli nadal muszą stawiać im granice. Przedstawiamy sposoby na konstruktywne i skuteczne zakazywanie czy zwracanie uwagi. Z zasadami skutecznej komunikacji z młodzieżą warto zapoznać również rodziców, np. podczas warsztatów prowadzonych przez psychologa szkolnego.
O edukacji włączającej mówi się w ostatnich latach bardzo wiele, ale nadal ciężko z sukcesem wdrażać ją w szkołach. Aby to ułatwić, poprosiliśmy dyrektorów szkół o wypowiedź w tej sprawie i przedstawienie dobrych praktyk, ponieważ w ich placówkach udało się z powodzeniem wdrożyć edukację włączającą. Przedstawiamy dobrą praktykę dyrektor warszawskiej Szkoły Podstawowej nr 103 im. Bohaterów Warszawy 1939-1945 – Pani Danuty Kozakiewicz.