Z lekcji na izbę przyjęć. Skierowanie dziecka na oddział psychiatryczny, cz. II

Natalia Perek

Autor: Natalia Perek

Dodano: 5 marca 2020
Uczeń na oddziale psychiatrycznym

Na psychiatryczną izbę przyjęć często trafiają dzieci przywożone karetką prosto ze szkoły. Jednak problem, z którym trafiają do szpitala nie pojawił się nagle, a najwięcej informacji o niepokojących zachowaniach dziecka posiadają rodzice. Jak zachęcić ich do otwartej rozmowy ze szkolnym psychologiem lub wychowawcą? Jak pomóc im wspólnie z dzieckiem przejść przez kryzys i wrócić do szkoły po pobycie na oddziale psychiatrycznym?

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • JJaką rolę odgrywają rodzice w sytuacji kryzysowej ich dziecka?
  • Jak zachęcić rodziców do otwartej rozmowy ze specjalistami w szkole?
  • Jakie są kluczowe aspekty komunikacji w rodzinach uczniów?
  • Dlaczego ważne jest zapraszanie rodziców do szkoły i budowanie zaufania?
  • Jakie są najczęstsze problemy w komunikacji między szkołą a poradnią psychologiczno-pedagogiczną?
  • Jak postępować, gdy uczniowie przeżywają silne pobudzenie w szkole?
  • Co zrobić, gdy uczeń trafi na oddział psychiatryczny?
  • akie obawy mają dzieci wracające do szkoły po pobycie na oddziale psychiatrycznym i jak im pomóc?

Przeczytaj również:

Pozostało jeszcze 87% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 5 marca 2020

Autor: Natalia Perek

Psycholog, psychoterapeuta dzieci i młodzieży. Absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy