Z lekcji na izbę przyjęć. Skierowanie dziecka na oddział psychiatryczny, cz. I

Natalia Perek

Autor: Natalia Perek

Dodano: 27 lutego 2020
Uczeń na oddziale psychiatrycznym

Kryzys polskiej psychiatrii dziecięcej widać w kolejkach do psychologa lub psychiatry w poradniach, liczbie zgłoszeń dzieci do opieki psychologiczno-pedagogicznej w szkołach, we wstrząsających nagłówkach o próbach samobójczych coraz mniejszych dzieci. Na psychiatryczną izbę przyjęć często trafiają dzieci przywożone karetką prosto ze szkoły. Pojawia się pytanie: czy da się tego uniknąć?

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • W jakich sytuacjach dzieci trafiają na psychiatryczną izbę przyjęć prosto ze szkoły?
  • Jakie wyzwania czekają na dziecko podczas pobytu na oddziale psychiatrycznym?
  • Jakie są główne przyczyny hospitalizacji dzieci w oddziałach psychiatrycznych?
  • Jakie są pierwsze sygnały, że dziecko może mieć problemy psychiczne?
  • Jak ważna jest rozmowa i uważność w relacji nauczyciel – uczeń?
  • Jakie sygnały mogą wskazywać na to, że dziecko potrzebuje wsparcia psychologicznego?
  • Jakie narzędzia można wykorzystać, aby diagnozować problemy uczniów w szkole?

Przeczytaj również:

Pozostało jeszcze 85% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 27 lutego 2020

Autor: Natalia Perek

Psycholog, psychoterapeuta dzieci i młodzieży. Absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy