Celem zaproponowanych zabaw terapeutycznych jest wielozmysłowe poznanie produktów spożywczych – węchem, smakiem i wzrokiem. Zadania dostarczają dziecku polisensorycznych doświadczeń i uczą kształtowania pełnego obrazu danego pojęcia. Tematem przewodnim zestawu są owoce i warzywa.
Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ
Dzieci poznają świat poprzez doświadczanie go wszystkimi zmysłami. Rozwijający się układ nerwowy nie zawsze jednak jest w stanie przetworzyć dowolną ilość informacji sensorycznych. Siedmiolatek, który zbyt długo przebywa w hałasie i tłoku, może rozpłakać się nie tylko z powodu odczuwania smutku. Przyczyną może być przebodźcowanie i wynikające z niego rozdrażnienie. Istnieje związek pomiędzy zaburzeniami integracji sensorycznej a emocjami. Emocje wpływają też na nasz sposób odbierania bodźców. Zaburzenia integracji sensorycznej mają silny wpływ na rozwój emocjonalny dzieci i młodzieży.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Dołącz do Akademii ePedagogiki i obejrzyj szkolenie: Uczeń z zaburzeniami integracji sensorycznej – trudności i wyzwania
Do webinaru dołączono materiały specjalne:
|
Z artykułu dowiesz się:
Malowanie bitą śmietaną, olejem czy jogurtem to świetna zabawa. Ponadto ma ona walory terapeutyczne, m.in. stymuluje percepcję dotykową i doskonali koordynację oko – palec. Zachęcamy do poznania różnych nietypowych sposobów malowania z wykorzystaniem bezpiecznych dla dzieci produktów spożywczych.
Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ
Prezentujemy zestaw trzech prostych i atrakcyjnych ćwiczeń, które pomogą przede wszystkim w stymulacji i doskonaleniu zmysłu dotyku. Zaproponowane aktywności, stosowne dla różnych grup wiekowych, nie tylko wspierają rozwój sensoryczny, ale także mogą być doskonałą formą zabawy i nauki. Zapraszamy do zapoznania się z ciekawymi zabawami poprawiającymi percepcję dotykową z użyciem kamieni, które można łatwo przeprowadzić w domu lub w gabinecie terapeutycznym.
Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ
Wspólne granie, śpiewanie i tworzenie instrumentów to nie tylko dobra zabawa. Zaproponowane ćwiczenia autorstwa Anny Żądełek mają na celu przede wszystkim stymulację percepcji słuchowej – rozwijanie koncentracji uwagi słuchowej i wyodrębnianie poszczególnych dźwięków.
Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ
Pobierz zestaw trzech ćwiczeń, których tematem przewodnim jest natura. Celem zadań jest nie tylko dobra zabawa, ale przede wszystkich doskonalenie percepcji wzrokowej – umiejętności zauważania i wskazywania dwóch tych samych elementów w zbiorze różnych oraz jednego innego w zbiorze takich samych.
Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ
W zestawie autorka Anna Żądełek zawarła propozycje różnych wariantów trzech ćwiczeń, których tematem przewodnim jest zima. Mają one na celu przede wszystkim stymulację układu dotykowego – doskonalenie różnicowania dotykiem kształtów, faktur i temperatury.
Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ
Przeprowadzenie starannej, wieloetapowej diagnozy zaburzeń integracji sensorycznej jest niezwykle istotne by móc określić, w jakich obszarach i na jakich etapach przetwarzania zmysłowego występują nieprawidłowości. Trafna diagnoza jest też bardzo ważna przy wytyczaniu właściwej drogi postępowania terapeutycznego. To od niej będzie zależał sukces naszego podopiecznego. Diagnozę należy oprzeć w pierwszej mierze na wywiadzie z rodzicami dziecka (opiekunami) – to oni bowiem znają je najlepiej. Kolejny krok postępowania diagnostycznego to wykonanie wybranych prób obserwacji klinicznej. Warto skorzystać ze standaryzowanych testów opracowanych przez samą twórczynię pojęcia i metody SI, A.J. Ayres. Nie bez znaczenia dla ostatecznego kształtu diagnozy są wyniki dotychczasowych badań i opinie specjalistów.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Dołącz do Akademii ePedagogiki i obejrzyj szkolenie: Zaburzenia sensoryczne u osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
Do webinaru dołączono materiały specjalne:
|
Z artykułu dowiesz się:
Wykorzystaj: