Planowanie motoryczne a procesy integracji sensorycznej

Izabela Gelleta

Autor: Izabela Gelleta

Dodano: 1 sierpnia 2024
  Planowanie motoryczne a procesy integracji sensorycznej

Motoryczność ludzka może być rozpatrywana zarówno w neurobiologicznych aspektach ruchu, jak i w kontekście humanistycznym, gdzie w centrum zainteresowania znajduje się człowiek oraz jego działanie. Dziecko, dzięki aktywnościom sensomotorycznym, pojmuje sens tego, co robi. Uczy się i wykorzystuje w działaniu inwencję własną. Poprzez zorganizowane, systematyczne, uporządkowane działania psychoruchowe, odpowiednio wspierane przez środowisko, zdobywa umiejętności panowania nad ciałem, poruszania nim w przestrzeni oraz planowania ruchu.

Z artykułu dowiesz się:

  • Jakie są neurofizjologiczne uwarunkowania aktywności psychomotorycznych?
  • Czym jest planowanie motoryczne w ujęciu sensorycznym?
  • Jakie są rozwojowe skutki niskiego poziomu umiejętności zaplanowania i wykonania nieznanego wcześniej ruchu?
  • Z jakich przyczyn dziecko może prezentować niski poziom umiejętności w zakresie planowania oraz wykonania nowego działania motorycznego?
  • Jakie są zalecenia terapeutyczne w integracji sensorycznej w aspekcie stymulacji procesów związanych z planowaniem motorycznym?

Pozostało jeszcze 92% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 1 sierpnia 2024

Autor: Izabela Gelleta

Magister fizjoterapii, specjalista rehabilitacji ruchowej I-go stopnia z 30-letnim doświadczeniem w pracy terapeutycznej oraz dydaktycznej z niemowlętami, dziećmi, młodzieżą i dorosłymi. Terapeuta metod neurorozwojowych: NDT-Bobath, PNF i Integracji Sensorycznej. Pedagog i wykładowca akademicki na Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie oraz dydaktyk na studiach podyplomowych, szkoleniowiec. Autorka programów szkoleniowych oraz materiałów instruktażowych, autorka/współautorka publikacji naukowych oraz artykułów w czasopismach zawodowych, prelegentka na konferencjach naukowych.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy