Pytanie: Rodzice ucznia z zaburzeniami ze spektrum autyzmu żądają zatrudnienia nauczyciela współorganizującego na minimum 25 godzin tygodniowo. Czy rodzice mogą żądać większego wymiaru godzin nauczyciela wspomagającego? Obecnie zatrudniony jest jeden nauczyciel na pełen etat (20 godzin tygodniowo).
Pytanie: Czy dyrektor szkoły może udzielić Gminnemu Ośrodkowi Pomocy Społecznej informacji o funkcjonowaniu np. emocjonalno-społecznym dziecka w szkole? GOPS wystąpił z pismem o wydanie takiej opinii o dziecku w związku z procedurą Niebieskiej Karty.
Pytanie: Czy niestawiennictwo nauczyciela na obowiązkowe zebrania z rodzicami, mimo obecności na zajęciach dydaktycznych, może zostać uznane za nieusprawiedliwioną nieobecność w pracy i skutkować utratą prawa do dodatkowego wynagrodzenia rocznego? Jakie działania powinien podjąć dyrektor w takiej sytuacji?
Pytanie: Co zrobić, jeśli kilkoro uczniów nie jedzie na wycieczkę klasową? Czy można przypisać ich do innej, równoległej klasy, aby zapewnić im opiekę i realizację obowiązku szkolnego? Czy istnieją przepisy zobowiązujące uczniów, którzy nie biorą udziału w wycieczkach, do obecności w szkole?
Pytanie: Co należy zanotować w dzienniku lekcyjnym w rubryce „temat”, jeżeli na lekcję nie stawił się żaden uczeń i z tego właśnie powodu lekcja się nie odbyła? Przepisy prawa wewnątrzszkolnego nie mówią, co wpisywać w takich sytuacjach.
Pytanie: Która poradnia psychologiczno-pedagogiczna jest właściwa dla dziecka uczęszczającego do żłobka – poradnia w rejonie miejsca zamieszkania czy w rejonie żłobka? W której poradni powinna być przeprowadzona diagnoza dziecka, które nie podlega jeszcze obowiązkowi edukacyjnemu?