Pytanie: Czy osoba po ukończeniu pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej z terapią pedagogiczną może pełnić zastępstwo jako wychowawca w przedszkolu realizujący podstawę programową z wychowania przedszkolnego w grupie 5i 6 latków?
Pytanie: Nauczyciel zatrudniony w pełnym wymiarze (19/19 godzin) na umowie na czas nieokreślony dostarczył orzeczenie o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności. Czy to oznacza, że należy mu obniżyć liczbę godzin dydaktycznych jak obliczyć pensum i jakie otrzyma wynagrodzenie?
Pytanie: Czy kandydat ubiegający się o zatrudnienie na stanowisku psychologa w specjalnym ośrodku szkolno-wychowawczym, który ma prowadzić zajęcia z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej, powinien posiadać kwalifikacje w zakresie oligofrenopedagogiki?
Pytanie: Rodzice dziecka posiadającego orzeczenie o potrzebie indywidualnego przygotowania przedszkolnego poinformowali, że dziecko otrzyma orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na niepełnosprawność intelektualną w stopniu umiarkowanym. Kto będzie miał kwalifikacje do prowadzenia zajęć w ramach indywidualnego nauczania? Dziecko uczęszcza do przedszkola ogólnodostępnego. Zajęcia rewalidacyjne będzie prowadził pedagog specjalny, który ukończył oligofrenopedagogikę, ale co z zajęciami wychowania przedszkolnego?
Pytanie: W jaki sposób nauczyciel powinien udokumentować udział w doskonaleniu zawodowym, w którym uczestniczył z własnej inicjatywy, bez skierowania? Czy wystarczy własnoręczny zapis w dzienniku określający tytuł szkolenia, jego formę i datę udziału?
Pytanie: Od września w szkole zostanie zatrudniony jako nauczyciel współorganizujący kształcenie – pierwsza praca w szkole. Umowa obejmuje rok szkolny i zakończy się oceną pracy. Czy w związku z oceną pracy powinna prowadzić dodatkową dokumentację, sporządzać sprawozdanie lub inne opracowania? Czy obowiązuje przygotowanie odrębnego planu rozwoju zawodowego, skoro dawniej towarzyszył on stażowi?