Pytanie: Uczeń z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego korzysta z pomocy psychologa prywatnie. Rodzice ucznia zaproponowali spotkanie wychowawcy i szkolnego zespołu nauczycieli i specjalistów z terapeutą, do którego chodzi dziecko. Na jakiej podstawie może się odbyć lub nie takie spotkanie? Czy szkoła może rozmawiać na temat ucznia, jego zachowania, trudności z osobami z zewnątrz?
Pytanie: Czy nauczyciel wspomagający, bez wykształcenia do nauczania przedszkolnego i wczesnoszkolnego może oceniać sprawdziany ucznia z orzeczeniem? Jak rozumieć w tym kontekście zadanie „prowadzenie wspólnie z innymi nauczycielami zajęć edukacyjnych oraz realizowanie wspólnie wraz z nimi zintegrowanych działań i zajęć określonych w indywidualnym programie edukacyjno-terapeutycznym”?
Pytanie: W IV klasie szkoły podstawowej jest uczeń z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego wydanym ze względu na zespół Aspergera, w zawiązku z czym dyrektor zatrudnił pomoc nauczyciela. Uczeń jednak nie wymaga stałej asysty, miewa jedynie okresowe trudne zachowania. Czy w związku z tym zatrudniona pomoc nauczyciela może pomagać innym uczniom wymagającym wsparcia?
Pytanie: W klasie uczy się dwoje uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego, dla których – zgodnie ze wskazaniem poradni psychologiczno-pedagogicznej – przydzielono nauczyciela wspomagającego w wymiarze 20 godzin tygodniowo. W trakcie roku szkolnego jedno z dzieci rozpoczęło realizację nauczania indywidualnego w domu. W związku z tym organ prowadzący zmniejszył liczbę godzin nauczyciela wspomagającego z 20 do 13. Czy takie działanie jest zgodne z prawem?