Dziecko, na wniosek rodziców, może zostać przyjęte do pierwszej klasy szkoły podstawowej, jeżeli w poprzednim roku korzystało z wychowania przedszkolnego lub posiada odpowiednią opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej. Czy dziecko może zostać przyjęte do szkoły także wtedy, gdy poradnia wyda negatywną opinię?
Na wniosek rodziców naukę w szkole podstawowej będzie mogło rozpocząć dziecko, które w danym roku kalendarzowym kończy 6 lat. Dyrektor szkoły podstawowej przyjmuje takie dziecko, jeżeli: korzystało z wychowania przedszkolnego w roku szkolnym poprzedzającym rok szkolny, w którym ma rozpocząć naukę w szkole podstawowej albo posiada opinię o możliwości rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej wydaną przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną uprawnioną do jej wydania.
Zapisy w orzeczeniach o potrzebie kształcenia specjalnego zawierają wskazania dotyczące rodzaju zajęć rewalidacyjnych, które należy zorganizować dla dziecka w przedszkolu. Nie wskazują jednak ich wymiaru. Ile godzin zajęć rewalidacyjnych powinno realizować dziecko słabosłyszące z niepełnosprawnością ruchową?
We wskazaniach dla nauczycieli dotyczących pracy z dzieckiem, zamieszczonych w opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej, są zajęcia korekcyjno-kompensacyjne oraz zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze. Czy szkoła ma obowiązek zapewnić dziecku wymienione zajęcia?
Sprawdź, jakie przepisy obligują przedszkole niepubliczne do udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Artykuł archiwalny, zapoznaj się z aktualnymi zasadami: Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w przedszkolu niepublicznym – czy obowiązkowa
Uczeń, który nie uczy się drugiego języka obcego nowożytnego, uczęszcza na zajęcia z techniki. Są to zajęcia obligatoryjne dla ucznia, jako alternatywa dla nauki drugiego języka. Sprawdź, czy przepisy, które wejdą w życie 1 września 2019 rozstrzygają, na jakich zasadach powinna być organizowana nauka techniki dla uczniów klas VII i VIII z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim.
Zgodnie z regulacjami ustawy Prawo oświatowe, przepisy rozporządzenia w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki uczniów niepełnosprawnych, stosuje się odpowiednio do niepublicznych szkół. Czy „odpowiednie stosowanie” oznacza, że konieczne jest realizowanie takich samych form wsparcia, jak w szkołach publicznych, czy też istnieje możliwość ich zmodyfikowania?
Jedną z kompetencji rady rodziców jest uchwalanie w porozumieniu z radą pedagogiczną programu wychowawczo-profilaktycznego. O ile realizacja tego zadania w szkole publicznej nie budzi wątpliwości, o tyle problem pojawia się w szkołach niepublicznych, w których nie działa rada rodziców. Który organ w takim przypadku odpowiada za uchwalenie programu?
Zgodnie z art. 22a ustawy o systemie oświaty, nauczyciel lub zespół nauczycieli przedstawia dyrektorowi szkoły program wychowania przedszkolnego lub program nauczania do danych zajęć edukacyjnych. Jakie konsekwencje poniesie nauczyciel, który nie wypełni tego obowiązku?