
Wyczekiwany raport badawczy podsumowujący pierwsze efekty zmian w zadawaniu prac domowych jest już gotowy. Raport został przygotowany przez Instytut Badań Edukacyjnych i przekazany do Ministerstwa Edukacji Narodowej. Zapoznaj się z podstawowymi wnioskami.

2 października 2025 r. w Dzienniku Ustaw opublikowano rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego zmieniające rozporządzenie w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne szkoły i placówki artystyczne dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji. Zobacz jakie zmiany wejdą w życie w październiku 2025 roku.

„Każde dziecko ma prawo do dorastania w świecie bez przemocy, w świecie, w którym dbamy o swoje potrzeby i wzajemnie respektujemy swoje prawa i obowiązki” – to główne stwierdzenie paktu na rzecz przeciwdziałania przemocy rówieśniczej. Deklarację podpisano w MEN 1 października 2025 r. Sprawdź, do kogo jest kierowana i jakie zapisy zawiera.

Za nami pierwszy, wyjątkowy rok działania Akademii portalu ePedagogika – platformy stworzonej z myślą o nauczycielach, pedagogach, psychologach szkolnych i specjalistach, którzy chcą stale rozwijać swoje kompetencje i pracować jeszcze skuteczniej.

30 września 2025 r. ogłoszono w Dzienniku Ustaw rozporządzenie Ministra Edukacji zmieniające rozporządzenie w sprawie organizacji kształcenia, wychowania i opieki dzieci i młodzieży będących obywatelami Ukrainy. Sprawdź, jakie zmiany obowiązują od 1 października 2025 r. w zakresie deklaracji egzaminacyjnych i nauki języka polskiego.

Rzeczniczka Praw Dziecka zwróciła się do MEN w sprawie dołączenia specjalistów prowadzących zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju, do katalogu osób uprawnionych do otrzymania dodatku do wynagrodzenia zasadniczego za warunki pracy. Jest to ponowny apel RPD w tej sprawie.

W Instytucie Badań Edukacyjnych trwają prace i analizy dotyczące kwestii zadawania uczniom prac domowych. Są to analizy kluczowe dla dalszych decyzji w tej sprawie i prac nad zmianami w prawie oświatowym. Rzeczniczka Praw Dziecka zwróciła się do Ministerstwa Edukacji Narodowej o wysłuchanie i uwzględnienie głosu uczniów w tym zakresie.