W dniu 5 lipca 2024 r. ogłoszono tekst jednolity rozporządzenia MEiN w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół, placówek i centrów. Oznacza to, że powołując się na przepisy rozporządzenia trzeba uwzględnić nowy tekst jednolity.
W dniu 2 lipca 2024 r. ogłoszono tekst jednolity ustawy z 9 czerwca 2022 r. o wspieraniu i resocjalizacji nieletnich. Oznacza to, że powołując się na przepisy tej ustawy należy uwzględnić nowy tekst jednolity.
Ośrodek Rozwoju Edukacji zaprasza doradców zawodowych i nauczycieli kształcenia zawodowego do wypełnienia anonimowej ankiety. Wyniki mają posłużyć poznaniu potrzeb tych grup zawodowych i ulepszeniu portalu infozawodowe.men.gov.pl
Egzaminy maturalne w roku szkolnym 2023/2024 były przeprowadzane w dniach od 7 do 24 maja 2024 r. Dodatkowa sesja dla maturzystów, którzy z przyczyn zdrowotnych lub losowych nie przystąpili do egzaminów w terminie głównym, przeprowadzona została od 3 do 17 czerwca. Z kolei sesja egzaminów poprawkowych odbędzie się w dniach 20 i 21 sierpnia 2024 r. Sprawdź, kiedy i o której godzinie dostępne będą wyniki matur.
W dniach 14-16 maja 2024 roku odbył się egzamin ósmoklasisty. W sesji głównej tego sprawdzianu wzięło udział około 220 900 uczniów, co stanowi blisko 96% rocznika. Wśród nich znalazło się około 11 300 młodych obywateli Ukrainy. Egzamin, obejmował kluczowe obszary wiedzy: język polski, matematykę oraz języki obce nowożytne. Znane są już wstępne wyniki egzaminu.
Do Sejmu trafił projekt nowelizacji ustawy o opiece nad dziećmi do lat trzech oraz ustawy Prawo oświatowe. Zgodnie z nim placówki edukacyjne i opiekuńcze będą miały obowiązek zapewnić posiłki uwzględniające dietę eliminacyjną zgodną z wymaganiami zdrowotnymi dzieci. Oprócz celów zdrowotnych ma to służyć przeciwdziałaniu społecznemu. Dzieci będą miały możliwość spożywania posiłków wraz z grupą rówieśniczą.
Monografia „Błąd w dydaktyce. Przyczyny powstawania, mechanizmy, szanse dydaktyczne. Na podstawie rozwiązań zadań z badania PISA” dotyczy błędu i jego roli w dydaktyce. Według jej autorów problemem nie jest to, że uczniowie popełniają błędy, ale to, w jaki sposób traktuje się je w procesie nauczania. Publikacja zawiera szereg zadań i analiz błędów do wykorzystania w codziennej pracy przez nauczycieli. Została wydana przez IBE i jest do pobrania na stronie Instytutu.