Po kilku wizytach u specjalistów w poradni rodzic otrzymuje opinię dla swojego dziecka (o ile nie stwierdzono u niego niepełnosprawności, niedostosowania społecznego lub zagrożenia niedostosowaniem), zawierającą między innymi wskazania do pracy dla nauczycieli. Dokument ten wędruje do szkoły. Jak efektywnie zarządzać tym procesem, aby wysiłki szkoły i poradni wzajemnie się uzupełniały?
Wychowawca klasy to osoba, która koordynuje wszystkie działania dotyczące uczniów. Nie dziwi więc, że prawodawca przewidział dla wychowawcy sporo zadań w obszarze pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Pomocą psychologiczno-pedagogiczną w szkole objęci są wszyscy uczniowie tego wymagający, nie tylko ci, którzy posiadają orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego czy opinię z poradni psychologiczno-pedagogicznej.
Artykuł archiwalny. Poznaj aktualne wskazówki dotyczące udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w nauczaniu zdalnym: Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w czasie pandemii Dyrektorzy odpowiedzialni za zapewnienie realizacji zadań szkoły czy przedszkola w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania placówek oświatowych zastanawiają się czy powinni uwzględnić również prowadzenie zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Poznaj odpowiedź eksperta.