Szczególnie ważne dla wychowawcy

Indywidualizacja pracy z uczniem – jak podzielić swoją uwagę, żeby wystarczyło jej dla wszystkich

Katarzyna Topolska

Autor: Katarzyna Topolska

Dodano: 17 sierpnia 2023
Czym jest indywidualizacja pracy z uczniem. Jak organizować nauczanie?

Indywidualizacja pracy jest jednym z największych wyzwań edukacyjnych, a organizacja pracy w taki sposób, żeby każdy skorzystał z niej w takim samym stopniu wymaga dużego przygotowania. Dobrze zaplanowana na początku, może okazać się dużym ułatwieniem i stać się nawykiem, a nie stresującym obowiązkiem i piętrzącym się stosem papierów. Dla uczniów dobrze zaplanowana indywidualizacja często jest źródłem motywacji, a często również w życiu okazją na osiągnięcie sukcesu w szkole. Dowiedz się, na czym polega indywidualizacja nauczania. Sprawdź, jak indywidualizować pracę na zajęciach, aby poszczególni uczniowie mogli realizować program we własnym tempie i pokonywać po drodze problemy, z którymi borykają się na poszczególnych przedmiotach.

Indywidualizacja to uwzględnienie w systemie dydaktyczno-wychowawczym różnic indywidualnych między uczniami i stosowanie takich zabiegów pedagogicznych, które (przy uwzględnieniu owych różnic) sprzyjają maksymalnemu rozwojowi osobowości uczących się (Lewowicki, 1997).

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Na czym w praktyce polega indywidualizacja pracy z uczniem?
  • Kiedy uruchamia się indywidualizację pracy z dzieckiem?
  • Jakie powinny być kolejne kroki planowania pracy z dziećmi i młodzieżą, aby możliwa indywidualizacja procesu nauczania?
  • Jakie konkretne rozwiązania warto wprowadzić do codziennej pracy?

Pozostało jeszcze 82% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 17 sierpnia 2023

Autor: Katarzyna Topolska

psycholog i koordynator projektów społeczno-edukacyjnych. Ukończyła psychologię na Uniwersytecie Łódzkim, pracuje jako psycholog szkolny i w praktyce prywatnej. Zajmuje się indywidualną pracą terapeutyczną z dziećmi i rodzicami, prowadzeniem warsztatów oraz szkoleń oraz pracą projektową opartą na procesie grupowym.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy