Czy praca z uczniem w spektrum autyzmu zawsze wygląda tak samo? Czy można opracować uniwersalny plan zajęć rewalidacyjnych, który sprawdzi się w każdym przypadku? Choć takie podejście mogłoby wydawać się wygodne, rzeczywistość pokazuje, że każdy uczeń wymaga indywidualnego podejścia i dostosowania metod pracy do jego potrzeb. Dowiedz się, jakie znaczenie ma indywidualizacja pracy z uczniem na zajęciach rewalidacyjnych oraz jak zadbać o nią w toku własnej pracy. Obejrzyj webinar Indywidualizacja zajęć rewalidacyjnych – skuteczne metody pracy z uczniem i dowiedz się, jak dbać o dobrą współpracę z uczniem.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Praca ze zróżnicowanym zespołem wymaga przede wszystkim systematycznego rozpoznawania potrzeb i możliwości uczniów – o czym pisałam w pierwszej części materiału. W oparciu o zyskane z rozpoznania informacje nauczyciel projektuje swoje działania edukacyjne i wychowawcze. Przedstawiamy kolejną część artykułu, w której sprawdzamy, jak wykorzystać emocje w uczeniu się oraz jak z pomysłem prowadzić zajęcia.