Uwzględnianie dostosowań wymagań edukacyjnych to nie prawo, ale obowiązek nauczyciela. Podobnie jest z indywidualizacją pracy na zajęciach. Nauczyciel nie może więc odmówić sięgania po elastyczne rozwiązania wyrównujące szanse uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W jaki sposób dyrektor powinien egzekwować wywiązywanie się z obowiązków? Dowiedz się, jakie konsekwencje może ponieść nauczyciel, który nie indywidualizuje procesu nauczania i wychowania ucznia.
Z artykuły dowiesz się:
- Które przepisy zobowiązują nauczyciela do tego, aby dostosowywać metody pracy i wymagania edukacyjne do potrzeb i możliwości ucznia?
- Których uczniów powinny obowiązywać dostosowania wymagań wobec dzieci i młodzieży?
- Czy można ukarać nauczyciela, który odmawia wdrażania dostosowań?
- Jakie kary grożą nauczycielowi, który nie uwzględnia potrzeb dziecka?
Pozostało jeszcze 93% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Anna Król
Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego, autorka szeregu publikacji poświęconej tematyce prawa administracyjnego i prawa pracy, współautorka komentarzy do ustawy o systemie oświaty i wielu publikacji z tego zakresu. Wykładowca akademicki, wieloletni pracownik administracji publicznej, w tym organu nadzoru pedagogicznego, zastępca przewodniczącego wspólnej komisji dyscyplinarnej dla członków korpusu służby cywilnej, przez 5 lat pełniła funkcję zastępcy rzecznika dyscyplinarnego dla nauczycieli, nauczyciel teoretycznych przedmiotów zawodowych, od ponad 10 lat prowadzi zajęcia, szkolenia i kursy, współpracując ze szkołami wyższymi i placówkami doskonalenia nauczycieli.