Prowadzenie zajęć rewalidacyjnych i specjalistycznych z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość nie zawsze jest możliwe, a przerwanie udzielania specjalistycznej pomocy może doprowadzić do wyhamowania lub wręcz cofnięcia osiągnięć ucznia. W videoporadzie wyjaśniam, w jakich okolicznościach możliwe jest zorganizowanie ich w szkole i prowadzenie w bezpośrednim kontrakcie ucznia z nauczycielem.
Materiał został przeniesiony do archiwum, wysłuchaj nowego podcastu: Organizacja zajęć w szkole od 1 lutego 2021 r.
Planowanie pracy rewalidacyjnej z uczniem posiadającym orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego przysparza wielu trudności. Czy cele określa się zespole? Czy może robi to nauczyciel prowadzący zajęcia? Nadal zdarza się mylenie zajęć rewalidacyjnych z zajęciami prowadzonymi w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Wiele emocji wzbudza także nieokreślone pensum nauczyciela, które nie jest wprost unormowane w prawie oświatowym. Sprawdź, jak powinna wyglądać organizacja zajęć rewalidacyjnych. Sprawdź również, w jaki sposób określić wymiar pensum nauczyciela prowadzącego te zajęcia.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Przeczytaj również: