
Już od 28 sierpnia 2028 r. będzie obowiązywało znowelizowane rozporządzenie w sprawie kwalifikacji wymaganych od nauczycieli. Nowe wymagania nie oznaczają utraty kwalifikacji obecnych nauczycieli, zawierają natomiast uregulowania doprecyzowujące i eliminujące błędy. Zmiany rozszerzają również katalog osób uprawnionych do zajmowania stanowiska nauczyciela współorganizującego, pedagoga specjalnego czy psychologa. Sprawdź szczegóły i poznaj kwalifikacje wymagane od specjalistów od 28 sierpnia 2025 r. W artykule omówiono kwalifikacje wymagane od: psychologa, pedagoga, pedagoga specjalnego, terapeuty pedagogicznego, logopedy i doradcy zawodowego.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Jakie zmiany wprowadza nowelizacja rozporządzenia w zakresie kwalifikacji nauczycieli od 28 sierpnia 2025 r.?
- Czym różni się nowy standard kształcenia od starego standardu?
- Czy obecni nauczyciele stracą kwalifikacje w związku z nowymi przepisami?
- Jakie są aktualnie wymagane szczegółowe kwalifikacje wymagane od psychologa, pedagoga, pedagoga specjalnego, terapeuty pedagogicznego, logopedy i doradcy zawodowego?
- Czy osoby, które nie odbyły studiów w pięcioletnim cyklu kształcenia, tracą kwalifikacje do bycia nauczycielem?
- Jakie są wyjątki od nowych przepisów dotyczących kwalifikacji nauczycieli?
- Czy istnieją przepisy przejściowe dla nauczycieli, którzy ukończyli studia prowadzone zgodnie z nowym standardem kształcenia?
Przeczytaj również:
Pozostało jeszcze 96% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Marta Wysocka
Redaktorka portalu ePedagogika.pl, specjalistka w zakresie prawa oświatowego, autorka i redaktorka kilkudziesięciu publikacji z zakresu edukacji i oświaty, prawa oświatowego oraz prawa pracy. Ukończyła prawo oraz filologię polską na Uniwersytecie Łódzkim.