Przebywanie w szkole sprzyja szybszej nauce języka. Nauczycielom łatwiej jest przekazywać wiadomości, tłumaczyć zadania czy wskazywać, z czego trzeba w danym momencie korzystać. Natomiast nauczanie zdalne to wyzwanie, ponieważ bariera językowa na co dzień utrudniająca pracę zaczyna całkowicie ją blokować. A to sprawia, że uczeń zaczyna odczuwać frustrację i niechęć – nagle wszystko jest bez sensu, bo wie, że i tak nic nie rozumie. Można jednak sprawić żeby dzieci – obcokrajowcy wykorzystały czas nauki zdalnej i był on dla nich korzystny i satysfakcjonujący.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Przeczytaj również: Praca zdalna nauczyciela wspomagającego – sześć pomysłów na wsparcie ucznia
Prowadzenie zajęć rewalidacyjnych i specjalistycznych z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość nie zawsze jest możliwe, a przerwanie udzielania specjalistycznej pomocy może doprowadzić do wyhamowania lub wręcz cofnięcia osiągnięć ucznia. W videoporadzie wyjaśniam, w jakich okolicznościach możliwe jest zorganizowanie ich w szkole i prowadzenie w bezpośrednim kontrakcie ucznia z nauczycielem.
Materiał został przeniesiony do archiwum, wysłuchaj nowego podcastu: Organizacja zajęć w szkole od 1 lutego 2021 r.