W obecnej sytuacji związanej z nauczaniem zdalnym można zauważyć koncentrację na realizowaniu podstaw programowych, zaś niewiele mówi się o pracy nauczycieli wspomagających. Czy mogą i powinni prowadzić wspomaganie uczniów, a tym samym – czy za te godziny przysługuje im wynagrodzenie? Czy znasz już sześć pomysłów na pomoc uczniowi wymagającemu wsparcia nauczyciela wspomagającego?
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Problem cyberprzemocy, czyli przemocy z użyciem technologii informacyjnych i komunikacyjnych, nie jest nowy. Inne nazwy tego zjawiska to: nękanie internetowe, cyberdręczenie (cyberstalking), prześladowanie (cyberharassment) i mobbing elektroniczny (cyberbullying)[1]. Jego celem jest skrzywdzenie innej osoby. W okresie zdalnego nauczania cyberprzemoc kwitnie. Przybiera nowe, bardziej wyrafinowane formy. Dowiedz się, co sprzyja jej rozprzestrzenianiu się, a co ją blokuje. Przeczytaj również: Dzieci sieci, czyli rozwiązywanie współczesnych problemów cyberuzależnienia i cyberprzemocy.
Z artykułu dowiesz się m.in.: