Zdalne lekcje bez tajemnic. Cz. II. Z materiału dowiesz się, jakie są najczęściej popełniane błędy w pracy przed kamerą oraz poznasz proste sposoby na ich uniknięcie.
Zdalne lekcje bez tajemnic. Cz. III. W tym materiale znajdziesz trzy ćwiczenia, które pozwolą Ci się rozluźnić i zapanować nad swoich oddechem, ciałem i głosem. Dobrze jest wykonywać je w samotności, w spokojnym, cichym miejscu.
Zdalne lekcje bez tajemnic. Cz. IV. Poznaj najciekawsze, a jednocześnie łatwe w obsłudze narzędzia, po które warto sięgnąć podczas zdalnej pracy z uczniami.
Szkolenie poświęcone najważniejszym zasadom prowadzenia ciekawych i efektywnych lekcji z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.
Szkolenie dotyczące techniki nagrywania profesjonalnych filmów w domowych warunkach.
Praktyczna instrukcja korzystania z trzech najpopularniejszych narzędzi wykorzystywanych w pracy zdalnej.
Szkolenie dotyczące radzenia sobie ze stresem wynikającym ze zmiany formy prowadzenia zajęć.
Zestaw zawiera 4 karty pracy przeznaczone dla uczniów klas I-III, dotyczące emocji i uczuć dziecka. Wypełnienie kart pracy ma na celu uświadomienie dziecku źródeł przeżywanych emocji oraz możliwych sposobów radzenia sobie z nimi. Dla osoby dorosłej prace dziecka mogą stanowić istotną informację na temat jego potrzeb.
Karty pracy przeznaczone dla uczniów klas IV-VI szkoły podstawowej. Zestaw zawiera 3 karty pracy, na których znajdą się ćwiczenia z zakresu doradztwa zawodowego. Zadania mają pomóc dziecku zrozumieć, w jaki sposób jego zainteresowania mogą wpłynąć na wybór ścieżki zawodowej.
Kolejny tydzień polscy uczniowie nie mają realnego kontaktu z żadnym dorosłym spoza rodziny i najbliższego otoczenia. Obecnie dzieci i młodzież do 16 roku życia przez większą część dnia nie może przebywać bez opiekuna poza domem. Kontakty z rówieśnikami, dziadkami czy dalszą rodziną są ograniczone. A to oznacza, że dorosły opiekun ma niemal całkowitą kontrolę nad tym, z kim i o czym dziecko rozmawia, w jaki sposób spędza czas. Jeśli w rodzinie zdarza się przemoc, sytuacja jest wręcz patowa, trudniej będzie wychowawcy ją wykryć i zareagować odpowiednio.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Zestaw zawiera 3 karty pracy, na których opisane są złożone sytuacje społeczne, w których motywacja i zachowanie nie jest jednoznaczna – postaci mają różne wyobrażenie o tym, co ich spotkało. Zadaniem dziecka jest uzupełnić dymki, w których bohaterowie próbują określić własne emocje i to, co sprawiło, że znaleźli się w trudnej sytuacji. Miniscenariusz może być również narzędziem do pracy z dziećmi z całościowymi zaburzeniami rozwoju, które mają trudność w rozumieniu sytuacji społecznych i emocji innych osób.
Powrót do zdalnego nauczania to także powrót do problemów, które większość nauczycieli zauważyła wiosną. Nie wszyscy uczniowie mają w domu odpowiednie warunki do pracy, ale też nie wszystkie są zachęcane do pracy przez własnych rodziców. Rodzice nie zawsze pozytywnie odnoszą się do kształcenia na odległość i zamiast motywować - demotywują swoje dzieci, ograniczając lub uniemożliwiając im pełne wykorzystanie własnego potencjału. Co w takiej sytuacji może zrobić nauczyciel?
Zestaw zawiera 2 karty pracy przeznaczone dla uczniów klas III-V, na których znajduje się labirynt do pokonania oraz legenda i mapa do wykonania. Zadaniem dziecka jest pokonanie labiryntu oraz zaprojektowanie legendy, by użyć jej w mapie.
Zestaw zawiera 2 karty pracy przeznaczone dla uczniów klas I-IV, na których opisane są postaci: Kajtek i Magda, rodzeństwo, które ma swoje sposoby na wyrażanie emocji.
Do 29 listopada 2020 przedłużono zawieszenie zajęć stacjonarnych. Uczniowie klas I-III od najbliższego poniedziałku przechodzą na naukę zdalną. Jakie jeszcze zasady będą obowiązywały od 9 listopada 2020 r?
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.