Autor: Natalia Perek
Dodano: 19 listopada 2020
Wydawałoby się, że jednoznaczne wskazanie w przepisach kwestii ustalania przez dyrektora zasad i sposobów potwierdzania uczestnictwa uczniów w zajęciach oraz konieczność określenia sposobu i terminu usprawiedliwiania nieobecności uczniów na zajęciach prowadzonych zdalnie, zmotywuje uczniów do systematycznej pracy Tymczasem okazuje się, że chociaż zdalna nauka staje się coraz bardziej „normalna”, nauczyciele mierzą się tym samym problemem, z którym mierzyli się przed wakacjami. Mowa o nieobecnościach i ignorowaniu poleceń nauczycieli. Czyja to wina? I czy w ogóle można mówić o winie?
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Czy nieobecność lub brak zaangażowania ucznia stanowi o błędach popełnianych przez nauczyciela
- Jak zachęcić uczniów do angażowania się z zajęcia prowadzone zdalnie
- Dlaczego czasami warto odpuścić i zamiast pytać na ocenę lepiej zapytać o samopoczucie
Pozostało jeszcze 89% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Dodano: 19 listopada 2020
Autor: Natalia Perek
Psycholog, psychoterapeuta dzieci i młodzieży. Absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi.