Od ponad dwudziestu lat w dniu 23 lutego obchodzony jest Ogólnopolski Dzień Walki z Depresją. Ustanowienie tego dnia miało na celu zwrócenie uwagi na potrzebę upowszechniania wiedzy na temat depresji oraz zachęcanie chorych do leczenia. Depresja to choroba, która nie omija wybranych grup społecznych i wiekowych, zachorować może na nią każdy, w tym również uczniowie. Tematu depresji nie można bagatelizować, bardzo często to właśnie w szkole rozpoznawane są jej pierwsze objawy u młodych ludzi. Obecnie, ze względu na zdalne nauczanie zauważenie problemów ucznia jest utrudnione, tym bardziej warto podjąć temat związany z depresją w czasie godziny wychowawczej. Zachęcam do skorzystania ze scenariusza zajęć zdalnych dla uczniów szkół ponadpodstawowych.
Uczestnicy: | Uczniowie szkoły ponadpodstawowej |
Cele ogólne: |
|
Cele szczegółowe: |
Uczeń:
|
Potrzebne materiały |
|
Czas trwania zajęć | 45 minut |
Liczba uczestników | oddział klasowy |
Przeczytaj również:
Wysłuchaj podcastu:
Przepisy prawa oświatowego zobowiązują nauczycieli do tego, by uczeń posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego co najmniej dwa razy w roku został poddany okresowej wielospecjalistycznej ocenie poziomu funkcjonowania ucznia (WOPFU). W wielu szkołach, ze względu na ogłoszenie stanu epidemii i zawieszenie funkcjonowania szkół i placówek taka ocena nie została przeprowadzona na początku drugiego semestru. Sprawdź czy w związku z ograniczeniami oraz wprowadzeniem istotnych zmian w zasadach realizacji zadań przez szkoły i placówki, nauczyciele muszą przeprowadzić drugą WOPFU w roku szkolnym 2020/2021.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Nauczanie indywidualne, co do zasady, prowadzone jest w domu ucznia. W okresie zawieszenia funkcjonowania placówek oświatowych i realizacji procesu kształcenia w formie zdalnej, stosowanie takiego rozwiązania nie jest jednak możliwe. Wobec tego pojawia się pytanie – czy organ prowadzący może odmówić przyznania środków na realizację nauczania indywidualnego?
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Jesteś pedagogiem lub psychologiem szkolnym i trudno Ci wyznaczyć granicę między pracą a wypoczynkiem? Myślisz o swoich podopiecznych także w czasie wolnym? Zajmujesz się nimi poza godzinami pracy? Jeśli tak, ten tekst pomoże Ci określić granice własnej dyspozycyjności i przywrócić work-life balance.
Z artykułu dowiesz się m.in.: