Przepisy nie określają wzorów czy szablonów dokumentów podsumowujących rok szkolny z zakresu zajęć wczesnego wspomagania oraz kształcenia specjalnego, wskazując jedynie na ich zawartość oraz działania, które powinny być podjęte w związku z podsumowaniem efektywności udzielanego dzieciom wsparcia. Sprawdzamy szczegóły.
Trudny dostęp do terapii w ramach wczesnego wspomagania, nierzetelne udzielanie pomocy dzieciom z problemami, nierealizowanie wszystkich zaleceń z opinii, ograniczanie czasu zajęć z dziećmi – to tylko niektóre z wniosków wynikających z kontroli NIK. Izba zbadała 26 placówek, w tym publiczne i niepubliczne poradnie psychologiczno-pedagogiczne, przedszkola oraz specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze. Przedstawiamy szczegóły kontroli i 10 największych problemów.
Organizacja placówki, w tym możliwość prowadzenia wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, powinna zostać określona w statucie placówki, na podstawie którego dyrektor może powołać zespół wczesnego wspomagania. Realizuje on zadania na rzecz dziecka i rodziny, określone szczegółowo w rozporządzeniu w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju (art. 112 ust. 2 ustawy Prawo oświatowe). Skład zespołu zależny jest od potrzeb dziecka.