Szczególnie ważne dla specjalisty

Objęcie dziecka wczesnym wspomaganiem rozwoju mimo braku opinii

Marzenna Czarnocka

Autor: Marzenna Czarnocka

Dodano: 16 grudnia 2020
Wczesne wspomaganie rozwoju bez opinii

Wczesne wspomaganie rozwoju organizuje się dla dzieci posiadających opinię wydana przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną. Obecnie, ze względu na trwającą pandemię, czas oczekiwania na wydanie takiej opinii znacznie się wydłuża, a to sprawia, że w niektórych przedszkolach dzieci, mimo zdiagnozowanych przez nauczycieli potrzeb, nie otrzymują potrzebnej pomocy.  

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Czy przedszkole może objąć wczesnym wspomaganiem rozwoju dziecka wychowanka, który nie posiada stosownej opinii wydanej przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną
  • W jaki sposób, na podstawie obserwacji i opinii nauczycieli przedszkola, zorganizować pomoc dla dziecka
  • Kto odpowiada za organizację pomocy dla dziecka oczekującego na opinię o wczesnym wspomaganiu rozwoju

Pozostało jeszcze 88 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uwaga, to jest tylko początek artykułu
Aby zobaczyć całość, zaloguj się lub załóż konto.

Uzyskaj dostęp do portalu ePedagogika – czekają na Ciebie:

  • Profesjonalne narzędzia do zajęć specjalistycznych i scenariusze na zajęcia z uczniami, rodzicami i nauczycielami
  • Inspirujące artykuły, które poszerzą Twój warsztat pedagoga
  • Bogata baza porad udzielanych przez psychologów, pedagogów specjalnych i prawników
Uzyskaj dostęp do portalu »

Masz już dostęp?
Zaloguj się

Adres e-mail lub login:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 16 grudnia 2020

Autor: Marzenna Czarnocka

Dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej, wykładowca kursów dla nauczycieli i kadry zarządzającej placówek oświatowych.

Tematyka

Sprawdź inne nasze serwisy
Karta Nauczyciela od A do Z Poradnik Dyrektora Szkoły Nadzór nad działalnością szkoły Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem Portal BHP Ochrona danych osobowych
wiper-pixel