specjalne potrzeby edukacyjne

WOPFU w czasie pandemii

AKTUALIZACJA! Wielospecjalistyczna ocena funkcjonowania ucznia w czasie pandemii – czy można ją przeprowadzić

Przepisy prawa oświatowego zobowiązują nauczycieli do tego, by uczeń posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego co najmniej dwa razy w roku został poddany okresowej wielospecjalistycznej ocenie poziomu funkcjonowania ucznia (WOPFU). W wielu szkołach, ze względu na ogłoszenie stanu epidemii i zawieszenie funkcjonowania szkół i placówek taka ocena nie została przeprowadzona na początku drugiego semestru. Sprawdź czy w związku z ograniczeniami oraz wprowadzeniem istotnych zmian w zasadach realizacji zadań przez szkoły i placówki, nauczyciele muszą przeprowadzić drugą WOPFU w roku szkolnym 2020/2021.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Czy pandemia i zawieszenie funkcjonowania szkół zwalnia z obowiązku przeprowadzenia WOPFU
  • Co uwzględnić w WOPFU po pierwszym semestrze
  • Czy w WOPFU uwzględnić trudności ucznia, które nie występowały w systemie pracy stacjonarnej
IPET na rok szkolny 2019/2020

Czas na Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny! Co musisz wiedzieć o IPET?

Opracowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych jest jednym z najtrudniejszych zadań, z którymi specjaliści muszą zmierzyć się na początku roku szkolnego. O czym trzeba pamiętać opracowując IPET? Usystematyzuj swoją wiedzę, poznaj odpowiedzi na najtrudniejsze pytania i pobierz gotowe wzory dokumentów.

Sprawdź inne serwisy