Bycie nauczycielem wspomagającym wymaga taktu i wyrozumiałości, a także postawy życzliwości i chęci współpracy. Większość nauczycieli pracujących w szkole ogólnodostępnej nie jest specjalistami w kształceniu specjalnym. Nie ma wiedzy na temat prowadzenia zajęć z dziećmi posiadającymi orzeczenia. Często brakuje im także doświadczenia w tego rodzaju pracy. Nie potrafią dostosować metod i form do zaleceń z orzeczenia. Nierzadko trudność sprawia odczytanie i zrozumienie zaleceń wypisanych fachowym językiem przez poradnię.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Jakie są podstawowe zadania nauczyciela wspomagającego
- W jaki sposób nauczyciel wspomagający uczestniczy w nauczaniu dziecka z orzeczeniem
- Czy obecność dodatkowego nauczyciela w klasie może wpływać na sposób prowadzenia zajęć
- Jaka jest rola wychowawcy w budowaniu współpracy z nauczycielem wspomagającym
- Czy nauczyciel wspomagający może pełnić rolę asystenta w klasie
Przeczytaj także artykuł:
Pozostało jeszcze 86% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Małgorzata Celuch
Nauczyciel matematyki i informatyki z 20-letnim stażem. Wicedyrektor zespołu szkół. Czynny egzaminator i współorganizator międzyszkolnych konkursów matematycznych. Autor wielu publikacji oświatowych i narzędzi pomocnych w pracy dyrektora