Wewnątrz- i zewnątrzsterowność u dzieci poruszających się na wózku inwalidzkim (decyzyjność dziecka na wózku a funkcjonowanie w szkole)

Joanna Zajączkowska

Autor: Joanna Zajączkowska

Dodano: 20 grudnia 2021
Dziecko na wózku inwalidzkim

Szkolne życie dzieci poruszających się na wózku inwalidzkim może być bardzo trudne. Może być jednak łatwiejsze, jeżeli zostanie im zaoferowana odpowiednia pomoc. Efektywne wspieranie ucznia z niepełnosprawnością może dać więcej niż zajęcia integracyjne. Kluczem jest kształtowanie poczucia umiejscowienia kontroli. Dowiedz się czym są wewnątrzsterowność i zewnątrzsterowność u dzieci poruszających się na wózku inwalidzkim. Sprawdź, które zachowania wspierają, a które hamują samodzielność uczniów.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Czym są zewnętrzne i wewnętrzne poczucie kontroli
  • Jak poczucie kontroli nad swoim życiem postrzega dziecko na wózku
  • Które zachowania rodziców dzieci od najmłodszych lat poruszających się na wózku inwalidzkim są szkodliwe
  • Na czym może polegać szkolna aktywizacja społeczna dzieci z niepełnosprawnością

Przeczytaj również:

Pozostało jeszcze 92% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 20 grudnia 2021

Autor: Joanna Zajączkowska

Instruktorka Aktywnej Rehabilitacji, fizjoterapeuta, choreo-terapeuta, były pracownik AWF. Laureatka I miejsca nagrody młodych naukowców w badaniach nad osobami od urodzenia niepełnosprawnymi. Od 16 lat wolontariusz w różnych organizacjach działających na rzecz osób z autyzmem i niepełnosprawnością ruchową. Od 8 lat instruktor aktywnej rehabilitacji pracujący z dorosłymi, młodzieżą, dziećmi i środowiskiem osób niepełnosprawnych w pracy. Aktualnie pełnomocnik Fundacji Aktywnej Rehabilitacji w regionie mazowieckim. Członek grupy programowej FAR i koordynator projektu aktywizacji społecznej i funkcjonalnej dzieci poruszających się na wózkach.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy