Podnoszenie jakości kształcenia i wsparcia uczniów z spe, wzmocnienie funkcji wychowawczej szkoły, zwiększenie bezpieczeństwa informatycznego – to część wskazanych przez Ministerstwo Edukacji Narodowej celów na 2018 r. Sprawdź, na co jeszcze MEN chce położyć nacisk w nadchodzącym roku.
Nowe przepisy dotyczące organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkołach i przedszkolach, zajęć rewalidacyjnych czy nauczaniu indywidualnym wywołują wiele pytań i wątpliwości. Zapraszamy na szkolenie online, podczas którego Marzenna Czarnocka – dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej – wyjaśni wiele niejasnych kwestii i wskaże, w jakim zakresie zmiany prawne wpłynęły na pracę pedagogów, nauczycieli specjalistów i dyrektorów.
Uczeń zdolny, w powszechnym odbiorze, to uczeń wyróżniający się pozytywnie – najczęściej w zakresie przedmiotów szkolnych, a zwłaszcza konkursów i olimpiad. Za uczniów zdolnych przyjmuje się tylko tych uczniów, którzy mieszczą się w wymiarach ocenianych przez szkołę. Stąd wielu uzdolnionych uczniów nie jest docenianych i dowartościowanych w systemie szkolnym.
Uczeń, który z poradni psychologiczno-pedagogicznej otrzymał orzeczenie o potrzebie nauczania indywidualnego, może uczyć się ze swoimi rówieśnikami w szkole. Jeżeli jego stan na to nie pozwala, zajęcia edukacyjne będzie miał zorganizowane w domu. Co istotne, w każdej chwili, w razie poprawy zdrowia, dziecko może wrócić do szkoły – czytamy w komunikacie MEN.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Sprawdź, kogo obejmuje program i jakie będą zasady dofinansowania zakupu podręczników i materiałów edukacyjnych w nowym roku szkolnym.
Zapraszamy na szkolenie prowadzone przez Marzennę Czarnocką, dyrektora poradni psychologiczno-pedagogicznej oraz eksperta Portalu Oświatowego. Pomoże ono ugruntować wiedzę w zakresie organizacji kształcenia specjalnego i pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz pozwoli poszukać efektywnych form wsparcia zarówno dla uczniów, jak i nauczycieli i rodziców.
Efektywne wspieranie ucznia z niepełnosprawnością może dać więcej niż zajęcia integracyjne. Kluczem jest kształtowanie poczucia umiejscowienia kontroli.
Praca z dzieckiem uzdolnionym stanowi wyzwanie dla każdego nauczyciela, z uwagi na konieczność podejmowania wielu działań uwzględniających w procesie edukacji jego indywidualne predyspozycje.
Cechą charakterystyczną dzieci i uczniów uzdolnionych jest wczesne, spontaniczne pojawianie się pewnych predyspozycji i wysokiego poziomu sprawności w określonym obszarze aktywności. Ważna jest w tym zakresie rola nauczyciela w rozpoznaniu zdolności dziecka i odpowiednim stymulowaniu jego rozwoju.
Opinia poradni psychologiczno-pedagogicznej, na podstawie której dyrektor może zwolnić ucznia z nauki drugiego języka, powinna zawierać dane wskazane w przepisach z uwzględnieniem stwierdzenia, że dotyczy zwolnienia z nauki drugiego języka z uwagi na określony/zdiagnozowany problem dziecka.
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.