Praca z młodymi osobami nieprzystosowanymi społecznie lub zagrożonymi nieprzystosowaniem jest wyzwaniem dla pedagogów, psychologów, wychowawców i nauczycieli. Głównie dlatego, że wymaga podejmowania oddziaływań odbiegających od tych, które wykorzystuje się do pracy z dziećmi, których rozwój społeczny kształtuje się prawidłowo. Na szczęście współcześnie można korzystać z opracowanych i sprawdzonych metod pracy z nieletnimi. Jednymi z nich są metody twórczej resocjalizacji, które zostały opisane przez prof. Marka Konopczyńskiego.
Z artykułu dowiesz się m.in:
- Na czym polegają oddziaływania resocjalizacyjne
- Czym jest twórcza resocjalizacja i jak wykorzystać ją w pracy z uczniem niedostosowanym społeczne
- Z jakich metod twórczej resocjalizacji warto korzystać
Pozostało jeszcze 89 % treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu ePedagogika – czekają na Ciebie:
- Profesjonalne narzędzia do zajęć specjalistycznych i scenariusze na zajęcia z uczniami, rodzicami i nauczycielami
- Inspirujące artykuły, które poszerzą Twój warsztat pedagoga
- Bogata baza porad udzielanych przez psychologów, pedagogów specjalnych
i prawników
Uzyskaj dostęp do portalu »
Masz już dostęp?Zaloguj się
Autor: Katarzyna Okólska
Doktorantka na Wydziale Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego w Pracowni Pedagogiki Specjalnej, pracuje nad rozprawą doktorską na temat pracy kuratorów sądowych w terenie z rodzinami. Pedagog w Specjalistycznym Psychiatrycznym Zespole Opieki Zdrowotnej w Łodzi, w stacjonarnym oddziale dziecięcym. Wykonawca projektu naukowego dotyczącego badań biograficznych z udziałem rodziców dorosłych dzieci uzależnionych od alkoholu. Autorka artykułów naukowych w obszarze nauk społecznych.