Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi stanowią około 30 % wszystkich uczniów w szkołach. Potrzebują oni szczególnego wsparcia nauczycieli zarówno w procesie nabywania wiedzy jak i w odpowiednim adaptowaniu się do wymagań organizacyjnych i ustalonego trybu pracy na lekcji. Zaangażowanie nauczyciela, jego uwaga i troska jest jednym z najważniejszych czynników wpływających na sukces uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Jedną z możliwości wsparcia uczniów w tym zakresie jest zastosowanie technik nauczania równoległego, które przedstawiam w praktycznym zarysie w tym artykule.
Pozostało jeszcze 95% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Grażyna Redlisiak
Pedagog specjalny, psychoterapeutka systemowa, autorka programów profilaktyczno-terapeutycznych, warsztatów i szkoleń. Prowadzi Ośrodek Rozwoju, Terapii i Szkoleń AMIKUR, pracuje jako pedagog i wychowawca w niepublicznej szkole podstawowej. Jako psychoterapeutka specjalizuje się w pracy z ciałem i ruchem oraz w treningach umiejętności społecznych i interpersonalnych dzieci i młodzieży z zaburzeniami rozwojowymi i emocjonalnymi oraz systemowej psychoterapii rodzin