Czy sukces edukacyjny zależy wyłącznie od nauki zgodnej z preferowanym stylem uczenia się? Poznaj fakty i mity związane z tym tematem. Przyjrzyjmy się, jak wykorzystujemy ulubione style uczenia się w połączeniu z naszą inteligencją, osobowością i środowiskiem, w którym przebywamy.
Prosta i efektywna metoda SMART pomaga konkretyzować cele i zwiększa szanse na ich realizację. Przydaje się dyrektorom szkół, nauczycielom, wychowawcom, pedagogom, a także uczniom. Dowiedz się, jak możesz ją wykorzystać w swojej pracy.
Przedstawiamy scenariusz zajęć umożliwiających zapoznanie się z efektywną metodą formułowania celów. Uczniowie ćwiczą ją krok po kroku.
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi stanowią około 30 % wszystkich uczniów w szkołach. Potrzebują oni szczególnego wsparcia nauczycieli zarówno w procesie nabywania wiedzy jak i w odpowiednim adaptowaniu się do wymagań organizacyjnych i ustalonego trybu pracy na lekcji. Zaangażowanie nauczyciela, jego uwaga i troska jest jednym z najważniejszych czynników wpływających na sukces uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Jedną z możliwości wsparcia uczniów w tym zakresie jest zastosowanie technik nauczania równoległego, które przedstawiam w praktycznym zarysie w tym artykule.
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.