Uczeń niedostosowany społecznie lub zagrożony niedostosowaniem społecznym to dla nauczyciela, wychowawcy i każdego pedagoga olbrzymie wyzwanie, które w pierwszym kontakcie może stresować, frustrować, wywoływać obawy, a nawet strach przed niemożnością poradzenia sobie z nim. Jest to normalne, ludzkie i wpisane w pracę każdego pedagoga. Jak zatem poradzić sobie z tymi obawami, co robić, czy można samemu rozwiązać ten problem?
Pozostało jeszcze 93 % treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu ePedagogika – czekają na Ciebie:
- Profesjonalne narzędzia do zajęć specjalistycznych i scenariusze na zajęcia z uczniami, rodzicami i nauczycielami
- Inspirujące artykuły, które poszerzą Twój warsztat pedagoga
- Bogata baza porad udzielanych przez psychologów, pedagogów specjalnych
i prawników
Uzyskaj dostęp do portalu »
Masz już dostęp?Zaloguj się
Autor: dr Arkadiusz Kamiński
Adiunkt Zakładu Profilaktyki i Resocjalizacji Uniwersytetu Wrocławskiego, pracownik różnych szczebli placówek resocjalizacyjnych dla nieletnich. Wieloletni Prezes (obecnie Przewodniczący Rady Nadzorczej) Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Pracowników Resocjalizacji. Uczestnik ministerialnych i międzyresortowych komisji ds. reform w polskim systemie resocjalizacji dzieci i młodzieży. Autor publikacji z zakresu oddziaływań opiekuńczo-wychowawczych, terapeutycznych, edukacyjnych i resocjalizacyjnych