Charakterystyka funkcjonowania ucznia z niedostosowaniem społecznym

Autor: dr Arkadiusz Kamiński

Dodano: 8 listopada 2021
  Charakterystyka funkcjonowania ucznia z niedostosowaniem społecznym

Uczeń niedostosowany lub zagrożony niedostosowaniem społecznym to dla każdego nauczyciela olbrzymie wyzwanie. W pierwszym kontakcie może pojawić się stres i frustracja. Niczym niewłaściwym nie są także obawy, a nawet strach przed niemożnością poradzenia sobie z nim. Jest to normalne, ludzkie i wpisane w pracę każdego pedagoga. Jak zatem poradzić sobie z tymi obawami, co robić, czy można samemu rozwiązać ten problem?

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Czym jest niedostosowanie społeczne
  • Na czym polega zagrożenie niedostosowaniem społecznym
  • Jakie są najbardziej charakterystyczne przejawy niedostosowania społecznego

Przeczytaj również:

Pobierz:

Pozostało jeszcze 87% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 8 listopada 2021

Autor: dr Arkadiusz Kamiński

Adiunkt Zakładu Profilaktyki i Resocjalizacji Uniwersytetu Wrocławskiego, pracownik różnych szczebli placówek resocjalizacyjnych dla nieletnich. Wieloletni Prezes (obecnie Przewodniczący Rady Nadzorczej) Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Pracowników Resocjalizacji. Uczestnik ministerialnych i międzyresortowych komisji ds. reform w polskim systemie resocjalizacji dzieci i młodzieży. Autor publikacji z zakresu oddziaływań opiekuńczo-wychowawczych, terapeutycznych, edukacyjnych i resocjalizacyjnych

Tematyka

Sprawdź inne serwisy