Kształcenie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi powinno być prowadzone w taki sposób, aby zapewnić im możliwość indywidualnego rozwoju, a także stworzyć warunki do aktywności zawodowej w przyszłości. Oprócz wiedzy teoretycznej, szkoła powinna także rozwijać kompetencje społeczne uczniów ze SPE, aby mogli w pełni uczestniczyć w życiu społeczno-zawodowym. Na jakie kompetencje zwrócić szczególną uwagę w pracy z uczniem ze SPE?
Pozostało jeszcze 93 % treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu ePedagogika – czekają na Ciebie:
- Profesjonalne narzędzia do zajęć specjalistycznych i scenariusze na zajęcia z uczniami, rodzicami i nauczycielami
- Inspirujące artykuły, które poszerzą Twój warsztat pedagoga
- Bogata baza porad udzielanych przez psychologów, pedagogów specjalnych
i prawników
Uzyskaj dostęp do portalu »
Masz już dostęp?Zaloguj się
Autor: Marta Koch-Kozioł
Psycholog, doradca zawodowy, politolog o specjalności polityka społeczna, posiada kwalifikacje pedagogiczne. Doktorantka w Instytucie Psychologii Polskiej Akademii Nauk w Warszawie, członek Rady Naukowej IP PAN. Od lat związana z pracą w placówkach oświatowych, ekspert wiodący projektu pozakonkursowego MEN „Przygotowanie trenerów”. Prowadzi szkolenia i warsztaty m.in. z zakresu doradztwa zawodowego, specjalnych potrzeb edukacyjnych, kompetencji miękkich.