Dzieci cudzoziemców oraz dzieci obywateli polskich powracające z zagranicy, które uczyły się w innych systemach oświaty, mogą realizować obowiązek szkolny w publicznych szkołach i placówkach do ukończenia 18 roku życia. Readaptacja po kształceniu za granicą może być trudna – przede wszystkim ze względu na różnice kulturowe. Dowiedz się, z jakimi trudnościami najczęściej borykają się dzieci powracające z zagranicy, a jakie są ich mocne strony?
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Z jakimi trudnościami zmagają się uczniowie powracający z zagranicy
- Na jakie potencjalne trudne zachowania trzeba być przygotowanym
- Jakie są potencjalne mocne strony uczniów powracających z zagranicy
Pozostało jeszcze 89% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Grażyna Redlisiak
Pedagog specjalny, psychoterapeutka systemowa, autorka programów profilaktyczno-terapeutycznych, warsztatów i szkoleń. Prowadzi Ośrodek Rozwoju, Terapii i Szkoleń AMIKUR, pracuje jako pedagog i wychowawca w niepublicznej szkole podstawowej. Jako psychoterapeutka specjalizuje się w pracy z ciałem i ruchem oraz w treningach umiejętności społecznych i interpersonalnych dzieci i młodzieży z zaburzeniami rozwojowymi i emocjonalnymi oraz systemowej psychoterapii rodzin