Uczniowie z niepełnosprawnością coraz częściej realizują edukację w klasach ogólnodostępnych, w tzw. włączeniu. Taka sytuacja nakłada na wychowawcę klasy szczególne zadania, których realizacja wymaga koordynacji systematycznej współpracy nauczycieli w celu rozpoznania specjalnych potrzeb edukacyjnych ucznia oraz planowanie odpowiedniego wsparcia.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Jakie zadania spoczywają na wychowawcy klasy do której uczęszcza uczeń z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego
Co należy do obowiązków nauczycieli i specjalistów pracujących z uczniem z orzeczeniem
Na czym polega dostosowanie programu nauczania dla ucznia z niepełnosprawnością lub niedostosowaniem społecznym
Pozostało jeszcze 92% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Magdalena Bochenek
Psycholog, pedagog specjalny, mediator. Instruktor warsztatów umiejętności wychowawczych, pedagog terapeuta w zakresie języka polskiego i matematyki Specjalizuje się w pracy z dziećmi, młodzieżą i ich rodzinami. Zajmuje się diagnozą oraz terapią zaburzeń i opóźnień rozwojowych dzieci i młodzieży. Posiada doświadczenie pracy w przedszkolu, szkole podstawowej i gimnazjum