Uczniowie z niepełnosprawnością coraz częściej realizują edukację w klasach ogólnodostępnych, w tzw. włączeniu. Taka sytuacja nakłada na wychowawcę klasy szczególne zadania, których realizacja wymaga koordynacji systematycznej współpracy nauczycieli w celu rozpoznania specjalnych potrzeb edukacyjnych ucznia oraz planowanie odpowiedniego wsparcia.
Pozostało jeszcze 96 % treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu ePedagogika – czekają na Ciebie:
- Profesjonalne narzędzia do zajęć specjalistycznych i scenariusze na zajęcia z uczniami, rodzicami i nauczycielami
- Inspirujące artykuły, które poszerzą Twój warsztat pedagoga
- Bogata baza porad udzielanych przez psychologów, pedagogów specjalnych
i prawników
Uzyskaj dostęp do portalu »
Masz już dostęp?Zaloguj się
Autor: Magdalena Bochenek
Psycholog, pedagog specjalny, mediator. Instruktor warsztatów umiejętności wychowawczych, pedagog terapeuta w zakresie języka polskiego i matematyki Specjalizuje się w pracy z dziećmi, młodzieżą i ich rodzinami. Zajmuje się diagnozą oraz terapią zaburzeń i opóźnień rozwojowych dzieci i młodzieży. Posiada doświadczenie pracy w przedszkolu, szkole podstawowej i gimnazjum