IPET opracowuje zespół nauczycieli i specjalistów, którzy prowadzą zajęcia z uczniem. Dla każdego ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego powołuje się osobny zespół, przy czym wychowawca, nauczyciel lub specjalista może być członkiem kilku zespołów. Pobierz wzór metryczki do opracowania IPET!
IPET oraz w wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia wskazują na potrzebę zajęć indywidualnych lub w grupie do 5 osób. Tylko na tej podstawie dyrektor szkoły może zwrócić się do organu prowadzącego o umożliwienie uczniowi korzystanie z pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Pobierz wzór wniosku!
Praca z uczniami wynika ze zróżnicowanych potrzeb i celów oddziaływań, dlatego nie ma możliwości stworzenia uniwersalnego wzoru oceny efektywności pomocy, ani ewaluacji prowadzonych działań z uczniami. Powinny być one dobierane adekwatnie do konkretnych celów podejmowanych działań, zakresu i form udzielanego wsparcia.
Zapraszamy do obejrzenia szkolenia „Nowy rok szkolny z nowym statusem nauczyciela pedagoga, psychologa, logopedy, terapeuty pedagogicznego, doradcy zawodowego, a także nauczyciela wspomagającego".
Informacje dla nauczycieli – 11 kroków postępowania, zasady, które pomogą w pracy na lekcji.
W punkcie przedszkolnym nie trzeba udzielać pomocy psychologiczno-pedagogicznej, ponieważ rozporządzenia regulującego tę kwestię nie stosuje się w tzw. innych formach wychowania przedszkolnego, czyli w punktach przedszkolnych oraz zespołach wychowania przedszkolnego. Sprawdzamy, w jaki sposób w tych placówkach organizuje się wsparcie dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Minister edukacji w liście do dyrektorów poradni psychologiczno-pedagogicznych poprosiła o zwrócenie szczególnej uwagi na elastyczne możliwości organizacji kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, które funkcjonują od roku. Resort przy okazji wyjaśnia, na czym polegają zmiany w przepisach obowiązujących od zeszłego roku szkolnego.
Artykuł zawiera omówienie sposobów prowadzenia rozpoznania umiejętności uczniów klas I–III z ryzykiem występowania specyficznych trudności w uczeniu się matematyki. Zawarto w nim przykładowy arkusz obserwacji dotyczącej funkcjonowania ucznia oraz wskazówki do pracy obejmujące różnorodne metody i formy wsparcia.
W Ministerstwie Edukacji Narodowej odbyły się spotkania z przedstawicielami Europejskiej Agencji do spraw Specjalnych Potrzeb i Edukacji Włączającej oraz Komisji Europejskiej, rozpoczynające projekt „Wspieranie podnoszenia jakości edukacji włączającej w Polsce”. Możemy się więc spodziewać, że w najbliższych miesiącach ukażą się zmiany legislacyjne i nowe założenia dotyczące edukacji włączającej.
Jest kilka umiejętności i cech, którymi szczególnie pedagog specjalny powinien się charakteryzować. Sprawdź, o czym nie może zapominać nauczyciel wspomagający.
Dokument przydatny podczas pracy pedagoga specjalnego.
Podczas szkolenia omówione zostały najważniejsze zagadnienia związane z ewaluacją programu wychowawczo-profilaktycznego.
Chłopiec nie posiada orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego, lecz opinię. W bieżącym roku szkolnym realizował nauczanie indywidualne na terenie szkoły, w dalszym ciągu jednak niemożliwe jest, aby uczeń uczestniczył w zajęciach według planu klasy. Czy zindywidualizowana ścieżka kształcenia byłaby właściwą formą kształcenia dla chłopca? Jakie należy zgromadzić i opracować dokumenty?
Zamieszczony IPET dla ucznia z mózgowym porażeniem jest propozycją opartą na zmianach w prawie wprowadzonych z dniem 1 wrzenia 2017 roku. Uczniowie z niepełnosprawnością ruchową są bardzo różnorodną grupą. Szczególnej uwagi wymagać będą dzieci i młodzież z zespołem mózgowego porażenia dziecięcego, z chorobami nerwowo-mięśniowymi oraz po wypadkach i urazach.
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.