Dokonując oceny efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej w szkole skorzystaj ze wzoru, który możesz dowolnie modyfikować, aby dostosować go do potrzeb.
Osoby niebędące obywatelami polskimi, podlegające obowiązkowi szkolnemu lub obowiązkowi nauki, mogą korzystać z dodatkowych zajęć wyrównawczych w zakresie przedmiotów nauczania. Zajęcia organizuje organ prowadzący szkołę, nie dłużej jednak niż przez okres 12 miesięcy.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Przeczytaj również:
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna składa się z dwóch części. Dokumentacja dotycząc uczniów pozwala gromadzić informacje o uczniach, zaś wzory dokumentów to zestaw wzorów najważniejszych dokumentów dotyczących organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów, którymi powinien dysponować wychowawca klasy.
Korzystanie z pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu, szkole i placówce jest dobrowolne i nieodpłatne. Dobrowolność oznacza, że rodzice ucznia powinni wyrazić zgodę na objęcie go pomocą psychologiczno-pedagogiczną. Pojawia się pytanie – czy wystarczy zgoda jednego z nich, czy może obydwoje powinni wyrazić ją oboje?
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolach: obowiązki spoczywające na dyrektorze przedszkola oraz na nauczycielach i specjalistach.
Zasady oceny efektywności pomocy udzielanej dzieciom i młodzieży powinny określać wewnętrzne rozstrzygnięcia przyjęte w szkole lub przedszkolu. Skorzystaj z przykładowego wzoru arkusza oceny efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Zdarza się, że mimo oddziaływań podejmowanych w szkole lub przedszkolu nie pojawiają się postępy w rozwoju dziecka lub pojawiają się, ale w innym niż oczekiwane tempo. W takich sytuacjach konieczne jest przeprowadzenie rzetelnej analizy dotychczasowych działań, poszukanie nowych rozwiązań oraz modyfikacja sposobów postępowania. Sprawdź, jakie działania podejmować, jeżeli pomoc psychologiczno-pedagogiczna okazuje się być nieefektywna i dowiedz się, jakiego wsparcia należy oczekiwać od poradni psychologiczno-pedagogicznej i innych podmiotów.
W związku z potrzebą przeprowadzenia diagnozy dziecka w poradni psychologiczno-pedagogicznej, szkoła lub przedszkole zostanie poproszone o dostarczenie opinii o dziecku. Pobierz proponowany wzór opinii o dziecku uczęszczającym do przedszkola.
Pobierz przykładową informację o funkcjonowaniu dziecka w grupie przedszkolnej. Informacja uwzględnia obszary rozwoju wskazane w aktualnie obowiązującej podstawie programowej wychowania przedszkolnego.
W przepisach nie ma rozstrzygnięć dotyczących czasu realizacji rewalidacji i pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Nie ma również przepisu, który regulowałby szczegółowo czas realizacji podstawy programowej. W związku z powyższym, czy zajęcia rewalidacyjne i specjalistyczne mogą być prowadzone w przedszkolu w czasie w którym przewidziano realizację podstawy programowej?
Objęcie ucznia pomocą psychologiczno-pedagogiczną wymaga zgody rodziców/opiekunów prawnych. Pobierz wzór zgody i dołącz go do dokumentacji.
Pobierz przykładowe zarządzenie w sprawie sposobu informowania rodziców o formach i okresie udzielania uczniowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Sprawdź, jakie przepisy obligują przedszkole niepubliczne do udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Artykuł archiwalny, zapoznaj się z aktualnymi zasadami: Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w przedszkolu niepublicznym – czy obowiązkowa
We wskazaniach dla nauczycieli dotyczących pracy z dzieckiem, zamieszczonych w opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej, są zajęcia korekcyjno-kompensacyjne oraz zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze. Czy szkoła ma obowiązek zapewnić dziecku wymienione zajęcia?
Pobierz przykładowy wniosek do poradni psychologiczno-pedagogicznej o przeprowadzenie diagnozy i wskazanie sposobu rozwiązania problemu ucznia.
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.