Zarówno nauczyciele, jak i rodzice powinni odpowiedzialnie i racjonalnie oceniać możliwości i potrzeby i ucznia, w perspektywie rzeczywistego przygotowania go da samodzielności, autonomii i optymalnego rozwijania kompetencji. Wielospecjalistyczna ocena funkcjonowania ucznia może doprowadzić do wniosku o zasadności wycofania wsparcia ze strony nauczyciela wspomagającego. Sprawdź, w jakiej formie należy podjąć taką decyzję i jakie skutki będzie ona pociągała wobec samego nauczyciela.
Pozostało jeszcze 92 % treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu ePedagogika – czekają na Ciebie:
- Profesjonalne narzędzia do zajęć specjalistycznych i scenariusze na zajęcia z uczniami, rodzicami i nauczycielami
- Inspirujące artykuły, które poszerzą Twój warsztat pedagoga
- Bogata baza porad udzielanych przez psychologów, pedagogów specjalnych
i prawników
Uzyskaj dostęp do portalu »
Masz już dostęp?Zaloguj się
Autor: Marzenna Czarnocka
Dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej, wykładowca kursów dla nauczycieli i kadry zarządzającej placówek oświatowych.