nauczyciel specjalista

Ewaluacja IPET po pierwszym półroczu

Archiwalny Ewaluacja IPET – sprawdzamy skuteczność programu po pierwszym semestrze

Artykuł przeniesiony do archiwum. Przeczytaj aktualny: Ocena efektywności indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego (IPET)

Chcąc zapewnić skuteczności działań wspierających ucznia, dla którego opracowano IPET, nie można zapominać o systematycznej kontroli i ewaluacji. Sprawdź, jak powinna przebiegać ewaluacja programu po pierwszym półroczu. Podpowiadamy, od czego zacząć i na co zwracać szczególną uwagę. Wyjaśniamy również, czy dla każdego ucznia trzeba opracować IPET i PDW oraz, co jest najważniejsze w organizacji wsparcia dla ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Czy dla każdego ucznia z orzeczeniem trzeba opracować IPET i PDW
  • Czemu służy ewaluacja indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego
  • Dlaczego ewaluację należy rozpocząć od wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania ucznia
  • Jakie elementy poddać analizie podczas ewaluacji IPET
  • Jakie informacje należy uzyskać od członków zespołu oraz rodziców
  • Kiedy konieczna będzie modyfikacja IPET

Przeczytaj również:

Stawianie granic w kontakcie z uczniami i rodzicami

Stawianie granic w kontakcie z uczniami i rodzicami

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Jak zdalne nauczanie zmieniło specyfikę udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej
  • W jaki sposób wyznaczać granicę i w jakich sytuacjach pozwalać na jej przekroczenie
  • Na czym polega tworzenie „listy ważnych spraw” oraz stosowanie zasady „trzech P”
Kwalifikacje nauczycieli specjalistów – Epedagogika.pl

Archiwalny Kwalifikacje nauczycieli specjalistów

Aktualizacja: Kwalifikacje nauczycieli specjalistów od 1 września 2022 r.

Przyjęcie do szkoły ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego nakłada na dyrektora obowiązek zapewnienia odpowiednich warunków nauki. Oznacza to m.in. konieczność zorganizowania pomocy specjalistów. Ustalenie czy dany nauczyciel posiada odpowiednie kwalifikacje do prowadzenia określonego rodzaju zajęć nastręcza wiele trudności. W artykule dokonano szczegółowego omówienia, jakie kwalifikacje powinni posiadać nauczyciele zatrudnieni w związku z organizacją kształcenia specjalnego oraz organizacją pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Artykuł dotyczy kwalifikacji nauczycieli specjalistów zatrudnionych w szkołach ogólnodostępnych.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Jakie kwalifikacje musi posiadać:
    • nauczyciel prowadzący zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze, rozwijające umiejętność uczenia się i rozwijające uzdolnienia,
    • nauczyciel pracujący z uczniami z autyzmem i zespołem Aspergera,
    • psycholog szkolny,
    • pedagog szkolny,
    • logopeda,
    • nauczyciel współorganizujący kształceni uczniów niepełnosprawnych,
    • terapeuta pedagogiczny,
    • nauczyciel prowadzący zajęcia rewalidacyjne,
    • nauczyciel prowadzący zajęcia resocjalizacyjne i socjoterapeutyczne.
  • Czy wejście nowy standard kształcenia przygotowujący do wykonywania nauczyciela oznacza konieczność ukończenia kolejnych studiów
  • Czy ukończone dawniej kursy kwalifikacyjne mogą stracić ważność
  • Jakie dokumenty potwierdzają posiadanie wymaganych kwalifikacji
Sprawdź inne serwisy