Dzieci ze specyficznymi zaburzeniami mowy stanowią bardzo zróżnicowaną grupę. I to zarówno pod względem rozwoju ruchowego, poznawczego, jak i społeczno-emocjonalnego. Diagnoza tej grupy dzieci nie jest łatwa i szybka. Często też w praktyce niestety okazuje się, że jest mylna. A to prowadzi do braku możliwości lub ograniczenia w zapewnieniu dziecku wsparcia. Dowiedz się, czym jest specyficzne zaburzenie językowe (SLI). Sprawdź, jak zaburzenia mowy dziecka są postrzegane w kontekście prawa oświatowego.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Czym są specyficzne zaburzenia mowy
- Które problemy wynikają z zaburzeń o podłożu neurologicznym
- Kim jest uczeń z niepełnosprawnością ruchową – afazją?
- Jak dostosować formy i metody nauki do potrzeb ucznia z zaburzeniami mowy
- Jak powinna przebiegać terapia zaburzeń mowy
- Czy w szkole i przedszkolu można prowadzić terapię zaburzeń mowy dziecka
Pobierz:
Pozostało jeszcze 87% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: dr Magdalena Olempska-Wysocka
Psycholog, surdopedagog, neurologopeda, terapeuta SI. Adiunkt Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu, wykładowca na kierunkach pedagogicznych i logopedycznych. Od ponad dziesięciu lat pracuje w Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Doradztwa Zawodowego i dla Dzieci z Wadami Rozwojowymi w Łodzi gdzie zajmuje się terapią logopedyczną, pedagogiczną i psychologiczną dzieci z wadą słuchu, alalią, opóźnionym rozwojem mowy, z niedokształceniem mowy o typie afazji.