Dzieci z zaburzeniami mowy w placówce oświatowej. Zrozumieć problem

dr Magdalena  Olempska-Wysocka

Autor: dr Magdalena Olempska-Wysocka

Dodano: 18 sierpnia 2020
Dzieci z zaburzeniami mowy w placówce oświatowej. Zrozumieć problem

Dzieci ze specyficznymi zaburzeniami mowy stanowią bardzo zróżnicowaną grupę. I to zarówno pod względem rozwoju ruchowego, poznawczego, jak i społeczno-emocjonalnego. Diagnoza tej grupy dzieci nie jest łatwa i szybka. Często też w praktyce niestety okazuje się, że jest mylna. A to prowadzi do braku możliwości lub ograniczenia w zapewnieniu dziecku wsparcia. Dowiedz się, czym jest specyficzne zaburzenie językowe (SLI). Sprawdź, jak zaburzenia mowy dziecka są postrzegane w kontekście prawa oświatowego.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Czym są specyficzne zaburzenia mowy
  • Które problemy wynikają z zaburzeń o podłożu neurologicznym
  • Kim jest uczeń z niepełnosprawnością ruchową – afazją?
  • Jak dostosować formy i metody nauki do potrzeb ucznia z zaburzeniami mowy
  • Jak powinna przebiegać terapia zaburzeń mowy
  • Czy w szkole i przedszkolu można prowadzić terapię zaburzeń mowy dziecka

Pobierz:

Pozostało jeszcze 87% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 18 sierpnia 2020

Autor: dr Magdalena Olempska-Wysocka

Psycholog, surdopedagog, neurologopeda, terapeuta SI. Adiunkt Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu, wykładowca na kierunkach pedagogicznych i logopedycznych. Od ponad dziesięciu  lat pracuje w Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Doradztwa Zawodowego i dla Dzieci z Wadami Rozwojowymi w Łodzi gdzie zajmuje się terapią logopedyczną, pedagogiczną i psychologiczną dzieci z wadą słuchu, alalią, opóźnionym rozwojem mowy, z niedokształceniem mowy o typie afazji.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy