
Stanowisko psychologa szkolnego wiąże się z wieloma wyzwaniami, ale też daje ogromne możliwości wsparcia uczniów, rodziców i nauczycieli. Mimo że jego rola jest coraz lepiej rozumiana, wciąż pojawiają się pytania: czym dokładnie powinien zajmować się psycholog w szkole? Jakie zadania realizuje na co dzień? Z kim współpracuje? I wreszcie – jak odnaleźć się w tej roli, gdy jest to pierwsze doświadczenie zawodowe w środowisku szkolnym? Artykuł zawiera zbiór praktycznych wskazówek dla początkujących psychologów szkolnych. Pomoże zrozumieć, na czym polega codzienna praca w szkole, jak zaplanować działania, jak budować relacje z zespołem i jak skutecznie wspierać uczniów w różnych sytuacjach.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Przeczytaj również:
Obejrzyj webinar i pobierz certyfikat:

Zgodnie z art. 75 ust. 2a Karty Nauczyciela, dyrektor szkoły zawiadamia rzecznika dyscyplinarnego o popełnieniu przez nauczyciela czynu naruszającego prawa i dobro dziecka. Ma na to 14 dni roboczych od dnia powzięcia wiadomości o popełnieniu czynu. Tyle w teorii – a jak jest w praktyce? Czy każda skarga rodziców na nauczyciela prowadzi do postępowania dyscyplinarnego? Sprawdź, jakie kroki powinien podjąć dyrektor, gdy rodzic składa skargę na nauczyciela.
|
Chcesz dowiedzieć się więcej? Dołącz do Akademii ePedagogiki i obejrzyj szkolenie: Roszczeniowi rodzice. Prawda i mity
Do webinaru dołączono materiały specjalne:
|
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Pobierz: