Wśród zaleceń zawartych w orzeczeniach o potrzebie kształcenia specjalnego często wskazuje się potrzebę organizacji pomocy w formach, których szkoła nie może zapewnić ze względu na braki kadrowe. W szczególności dotyczy to zajęć rewalidacyjnych. Sprawdź, czy w takiej sytuacji godziny przeznaczone na prowadzenie zajęć rewalidacyjnych można przydzielić nauczycielowi nieposiadającemu odpowiednich kwalifikacji i zobowiązać go do udzielania wsparcia uczniowi.
Pozostało jeszcze 89 % treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu ePedagogika – czekają na Ciebie:
- Profesjonalne narzędzia do zajęć specjalistycznych i scenariusze na zajęcia z uczniami, rodzicami i nauczycielami
- Inspirujące artykuły, które poszerzą Twój warsztat pedagoga
- Bogata baza porad udzielanych przez psychologów, pedagogów specjalnych
i prawników
Uzyskaj dostęp do portalu »
Masz już dostęp?Zaloguj się
Autor: Marzenna Czarnocka
Dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej, wykładowca kursów dla nauczycieli i kadry zarządzającej placówek oświatowych.