Przepisy prawa oświatowego nie odnoszą się do składu oddziałów ogólnodostępnych, a ponadto określają liczebność oddziału jedynie w odniesieniu do klas I-III szkoły podstawowej. Jak określić dopuszczalną liczbę uczniów z niepełnosprawnością w klasach ogólnodostępnych na drugim i trzecim etapie edukacyjnym?
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Czy istnieją wytyczne dotyczące maksymalnej liczby uczniów z niepełnosprawnością w klasach ogólnodostępnych?
- Które przepisy dotyczą organizacji klas I-III szkoły podstawowej i możliwości zwiększenia liczby uczniów?
- Jakie są zasady dotyczące oddziałów integracyjnych i liczby dzieci z niepełnosprawnością w tych klasach?
- W jaki sposób można ustalić dopuszczalną liczbę uczniów z niepełnosprawnością w szkole ogólnodostępnej?
Pozostało jeszcze 79% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Marzenna Czarnocka
Dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej, wykładowca kursów dla nauczycieli i kadry zarządzającej placówek oświatowych.