Niepełnosprawność sprzężona – kiedy wskazać ją w orzeczeniu

Marzenna Czarnocka

Autor: Marzenna Czarnocka

Dodano: 12 lutego 2024
Niepełnosprawność sprzężona – kiedy wskazać ją w orzeczeniu

Zgodnie z art. 4 pkt 32 ustawy Prawo oświatowe, przez niepełnosprawność sprzężoną należy przez rozumieć występowanie u dziecka niesłyszącego lub słabosłyszącego, niewidomego lub słabowidzącego, z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją, z niepełnosprawnością intelektualną albo z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera, co najmniej jeszcze jednej z wymienionych niepełnosprawności.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Kiedy poradnia wydaje orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na niepełnosprawności sprzężone?
  • Współwystępowanie jakich zaburzeń oznacza niepełnosprawność sprzężoną?
  • Jak rozumieć stwierdzenie, że u ucznia muszą wystąpić co najmniej dwa rodzaje niepełnosprawności?
  • Czy uczeń z niepełnosprawnością i niedostosowaniem społecznym otrzyma orzeczenie o niepełnosprawności sprzężonej?

Pozostało jeszcze 77% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 12 lutego 2024

Autor: Marzenna Czarnocka

Dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej, wykładowca kursów dla nauczycieli i kadry zarządzającej placówek oświatowych.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy