Zamieszczenie w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego zalecenia realizacji części zajęć indywidualnie zobowiązuje szkołę do zapewnienia uczniowi takiej formy wsparcia. Trzeba jednak pamiętać, że to zespół nauczycieli i specjalistów pracujących z uczniem określa, jakie przedmioty, w jakiej liczbie godzin będzie realizował.Powyższe powinno wynikać z posiadanego przez dziecko ww. orzeczenia, wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia i zapisów w indywidualnym programie edukacyjno-terapeutycznym.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Na jakiej podstawie zespół decyduje o realizacji zajęć edukacyjnych w formie indywidualnej lub grupowej dla ucznia?
- Jakie są możliwości organizacji zajęć edukacyjnych realizowanych indywidualnie dla ucznia z zaleceniem kształcenia specjalnego?
- W jaki sposób zespół ustala liczbę godzin oraz rodzaje zajęć edukacyjnych, które uczeń będzie realizował indywidualnie?
- Jakie są ograniczenia liczby godzin przydzielonych na realizację indywidualnych zajęć edukacyjnych w stosunku do ramowego planu nauczania?
Pozostało jeszcze 66% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Katarzyna Lewandowska-Staroń
Pracownik nadzoru pedagogicznego, specjalista ds. specjalnych potrzeb edukacyjnych, dostępności, trener oświaty i kompetencji miękkich, ekspert ds. awansu zawodowego nauczycieli, egzaminator z listy OKE Warszawa, trener wspomagania w rozwoju kompetencji kluczowych, terapeuta pedagogiczny, nauczyciel języka polskiego, niemieckiego, historii, edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, pedagog opiekuńczo – wychowawczy.