Przepisy prawa oświatowego nie pozostawiają wątpliwości w kwestii dotyczącej uczniów objętych zindywidualizowaną ścieżką kształcenia dla uczniów z niepełnosprawnością. Wskazują jednoznacznie, że zindywidualizowanej ścieżki kształcenia nie organizuje się dla uczniów objętych kształceniem specjalnym. Jak zatem powinna postąpić szkoła, gdy u ucznia, dla którego zorganizowano ścieżkę zdiagnozowane zostaną zaburzenia ze spektrum autyzmu?
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Czy uczniowie objęci kształceniem specjalnym mogą być także na zindywidualizowanej ścieżce kształcenia?
- Co robić, gdy u ucznia, dla którego zorganizowano ścieżkę, zostaną zdiagnozowane zaburzenia ze spektrum autyzmu i otrzyma orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego?
- Czy diagnoza zaburzeń ze spektrum autyzmu może być postawiona po zorganizowaniu zindywidualizowanej ścieżki?
- Jakie prawa mają rodzice ucznia objętego zindywidualizowaną ścieżką kształcenia w przypadku uzyskania orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego?
- Czy rezygnacja z zindywidualizowanej ścieżki kształcenia oznacza, że uczeń będzie pozbawiony pomocy psychologiczno-pedagogicznej?
Pozostało jeszcze 74% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Katarzyna Lewandowska-Staroń
Pracownik nadzoru pedagogicznego, specjalista ds. specjalnych potrzeb edukacyjnych, dostępności, trener oświaty i kompetencji miękkich, ekspert ds. awansu zawodowego nauczycieli, egzaminator z listy OKE Warszawa, trener wspomagania w rozwoju kompetencji kluczowych, terapeuta pedagogiczny, nauczyciel języka polskiego, niemieckiego, historii, edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, pedagog opiekuńczo – wychowawczy.