Diagnoza zaburzeń ze spektrum autyzmu u ucznia objętego zindywidualizowaną ścieżką kształcenia

Katarzyna Lewandowska-Staroń

Autor: Katarzyna Lewandowska-Staroń

Dodano: 16 stycznia 2024
Diagnoza zaburzeń ze spektrum autyzmu u ucznia objętego zindywidualizowaną ścieżką kształcenia

Przepisy prawa oświatowego nie pozostawiają wątpliwości w kwestii dotyczącej uczniów objętych zindywidualizowaną ścieżką kształcenia dla uczniów z niepełnosprawnością. Wskazują jednoznacznie, że zindywidualizowanej ścieżki kształcenia nie organizuje się dla uczniów objętych kształceniem specjalnym. Jak zatem powinna postąpić szkoła, gdy u ucznia, dla którego zorganizowano ścieżkę zdiagnozowane zostaną zaburzenia ze spektrum autyzmu?

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Czy uczniowie objęci kształceniem specjalnym mogą być także na zindywidualizowanej ścieżce kształcenia?
  • Co robić, gdy u ucznia, dla którego zorganizowano ścieżkę, zostaną zdiagnozowane zaburzenia ze spektrum autyzmu i otrzyma orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego?
  • Czy diagnoza zaburzeń ze spektrum autyzmu może być postawiona po zorganizowaniu zindywidualizowanej ścieżki?
  • Jakie prawa mają rodzice ucznia objętego zindywidualizowaną ścieżką kształcenia w przypadku uzyskania orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego?
  • Czy rezygnacja z zindywidualizowanej ścieżki kształcenia oznacza, że uczeń będzie pozbawiony pomocy psychologiczno-pedagogicznej?

Pozostało jeszcze 74% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 16 stycznia 2024

Autor: Katarzyna Lewandowska-Staroń

Pracownik nadzoru pedagogicznego, specjalista ds. specjalnych potrzeb edukacyjnych, dostępności, trener oświaty i kompetencji miękkich, ekspert ds. awansu zawodowego nauczycieli, egzaminator z listy OKE Warszawa, trener wspomagania w rozwoju kompetencji kluczowych, terapeuta pedagogiczny, nauczyciel języka polskiego, niemieckiego, historii, edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, pedagog opiekuńczo – wychowawczy.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy