zindywidualizowana ścieżka kształcenia

Zindywidualizowana ścieżka obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego

Zindywidualizowana ścieżka obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego

Zindywidualizowana ścieżka obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego to forma pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla dzieci, które z powodu różnych trudności w funkcjonowaniu nie mogą w pełni uczestniczyć we wszystkich zajęciach ze swoją grupą rówieśniczą. Zindywidualizowana ścieżka budzi wątpliwości w zakresie ubiegania się o jej organizację oraz przebieg realizacji podstawy programowej. Dzieci objęte zindywidualizowaną ścieżką obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego część zajęć będą realizowały indywidualnie, a część razem z grupą. Sprawdź, kiedy i w jaki sposób zorganizować dla dziecka pomoc w tej formie.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Kiedy można ubiegać się o zindywidualizowaną ścieżkę przygotowania przedszkolnego?
  • Jakie trudności mogą uzasadniać objęcie dziecka taką formą wsparcia?
  • Czy każde dziecko z trudnościami w funkcjonowaniu może skorzystać z tej formy pomocy?
  • Jakie działania powinien podjąć nauczyciel przed wystąpieniem o opinię z poradni psychologiczno-pedagogicznej?
  • Jak przygotować wniosek o pogłębioną diagnozę specjalistyczną?
  • Jakie informacje powinny znaleźć się we wniosku do poradni psychologiczno-pedagogicznej?
  • Jakie dokumenty są niezbędne do uzyskania opinii o potrzebie zindywidualizowanej ścieżki?
  • Jakie obowiązki ma dyrektor przedszkola w procesie organizacji tej formy wsparcia?
  • Czy zindywidualizowana ścieżka obejmuje również dzieci objęte kształceniem specjalnym?
  • Jak wygląda realizacja podstawy programowej dla dziecka objętego tą formą pomocy?
  • Jaki jest cel zindywidualizowanej ścieżki i jakie działania powinni podejmować nauczyciele? 
Sprawdź inne serwisy