Zindywidualizowana ścieżka to jedna z form pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Do zapewnienia jej realizacji zobligowana jest każda szkoła, w tym także niepubliczna o uprawnieniach publicznej. Szkoła niepubliczna nie może odmówić realizacji zindywidualizowanej ścieżki kształcenia, jeżeli uczeń posiada stosowną opinię. Sprawdź, jakie są zasady realizacji działań na podstawie opinii z poradni psychologiczno-pedagogicznej.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Czy szkoła niepubliczna może odmówić realizacji zindywidualizowanej ścieżki kształcenia?
- Które przepisy regulują obowiązki szkół niepublicznych w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej?
- Jakie są zasady organizacji tej formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole niepublicznej?
- Kto decyduje o sposobie realizowania ścieżki jakie są jego obowiązki?
- Jak ustala się tygodniowy wymiar godzin zajęć edukacyjnych realizowanych indywidualnie z uczniem?
- Czy wymiar godzin zajęć indywidualnych musi być zgodny z liczbą godzin nauczania danego przedmiotu określoną w ramowym planie nauczania?
Pozostało jeszcze 75% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Marzenna Czarnocka
Dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej, wykładowca kursów dla nauczycieli i kadry zarządzającej placówek oświatowych.