Zindywidualizowana ścieżka to jedna z form pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Do zapewnienia jej realizacji zobligowana jest każda szkoła, w tym także niepubliczna o uprawnieniach publicznej. Szkoła niepubliczna nie może odmówić realizacji zindywidualizowanej ścieżki kształcenia, jeżeli uczeń posiada stosowną opinię. Sprawdź, jakie są zasady realizacji działań na podstawie opinii z poradni psychologiczno-pedagogicznej.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Przepisy prawa oświatowego nakładają na szkoły niepubliczne obowiązek organizowania zajęć rewalidacyjnych dla uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego. Jednocześnie jednak brak jest regulacji, które wskazywałyby na czas trwania zajęć rewalidacyjnych w szkole niepublicznej. Sprawdź, w jaki sposób ustalić i uregulować, ile minut trwa rewalidacja w szkole niepublicznej.
Rodzice pragną dla swoich dzieci wszystkiego, co najlepsze i chcą, by miały zapewnione najlepsze warunki w życiu. Przede wszystkim ważne jest zapewnienie własnej pociesze dobrego wykształcenia, bo dzięki temu można mieć pewność, że po osiągnięciu pełnoletności dziecko lepiej poradzi sobie ze znalezieniem pracy i własnej ścieżki. Coraz częściej wybierane są szkoły prywatne, co oczywiście ma swoje zalety.
Przepisy dotyczące organizacji kształcenia specjalnego wskazują, kiedy szkoła ma obowiązek zatrudnienia nauczyciela współorganizującego. Czy takie same zasady obowiązują w szkołach niepublicznych? Sprawdź, kiedy w szkole niepublicznej trzeba zatrudnić nauczyciela wspomagającego?
Planowane zmiany w ustawie z 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe nie ominą szkół niepublicznych. Jeżeli proponowane przepisy wejdą w życie, nadzór kuratora w szkole niepublicznej będzie miał większe znaczenie. Sprawdź, co przewiduje nowelizacja.
Przeczytaj również:
Zgodnie z regulacjami ustawy Prawo oświatowe, przepisy rozporządzenia w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki uczniów niepełnosprawnych, stosuje się odpowiednio do niepublicznych szkół. Czy „odpowiednie stosowanie” oznacza, że konieczne jest realizowanie takich samych form wsparcia, jak w szkołach publicznych, czy też istnieje możliwość ich zmodyfikowania?
Jedną z kompetencji rady rodziców jest uchwalanie w porozumieniu z radą pedagogiczną programu wychowawczo-profilaktycznego. O ile realizacja tego zadania w szkole publicznej nie budzi wątpliwości, o tyle problem pojawia się w szkołach niepublicznych, w których nie działa rada rodziców. Który organ w takim przypadku odpowiada za uchwalenie programu?
Już od 1 stycznia 2019 r. w placówkach niepublicznych będzie można nawiązać współpracę z nauczycielami realizującymi nie więcej niż 4 godziny dydaktyczne tygodniowo na innej podstawie niż umowa o pracę. Przedstawiamy szczegóły zmian w przepisach!
Nowelizacja Karty Nauczyciela zakłada obowiązek zatrudniania wszystkich nauczycieli na podstawie umowy o pracę. Poznaj planowane zmiany zawarte w projekcie ustawy o finansowaniu zadań oświatowych.
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.