Zgodnie z regulacjami ustawy Prawo oświatowe, przepisy rozporządzenia w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki uczniów niepełnosprawnych, stosuje się odpowiednio do niepublicznych szkół. Czy „odpowiednie stosowanie” oznacza, że konieczne jest realizowanie takich samych form wsparcia, jak w szkołach publicznych, czy też istnieje możliwość ich zmodyfikowania?
Jedną z kompetencji rady rodziców jest uchwalanie w porozumieniu z radą pedagogiczną programu wychowawczo-profilaktycznego. O ile realizacja tego zadania w szkole publicznej nie budzi wątpliwości, o tyle problem pojawia się w szkołach niepublicznych, w których nie działa rada rodziców. Który organ w takim przypadku odpowiada za uchwalenie programu?
Już od 1 stycznia 2019 r. w placówkach niepublicznych będzie można nawiązać współpracę z nauczycielami realizującymi nie więcej niż 4 godziny dydaktyczne tygodniowo na innej podstawie niż umowa o pracę. Przedstawiamy szczegóły zmian w przepisach!
Zindywidualizowana ścieżka to stosunkowo nowa forma pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Do zapewnienia jej realizacji zobligowana jest każda szkoła, w tym także niepubliczna o uprawnieniach publicznej. Nie można z góry wykluczyć możliwości realizacji tej ścieżki.
Nowelizacja Karty Nauczyciela zakłada obowiązek zatrudniania wszystkich nauczycieli na podstawie umowy o pracę. Poznaj planowane zmiany zawarte w projekcie ustawy o finansowaniu zadań oświatowych.
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.